فهرست مطالب

فیلم نگار - پیاپی 105 (امرداد 1390)

ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 105 (امرداد 1390)

  • 160 صفحه، بهای روی جلد: 12,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1390/05/01
  • تعداد عناوین: 37
|
  • سرمقاله
  • مبانی سینمای دینی
    صفحه 4
  • سینمای ایران
  • اتفاق
    ثمین مهاجرانی صفحه 6
  • بانک فیلمنامه
    صفحه 8
  • سینمای ایران: صحنه کوچک
  • نگاهی به مجموعه ساختمان پزشکان
    نزهت بادی صفحه 12
  • سینمای ایران
  • معرفی فیلم های روی پرده / ورود آقایان ممنوع، قصه پریا، سیزده 59، دختر شاه پریون
    امیررضا نوری پرتو صفحه 14
  • سینمای ایران: پوشه ورود آقایان ممنوع
  • اطلاع رسانی نامحدود در فیلمنامه
    رامتین شهبازی صفحه 22
  • نگاهی به وضعیت کمیک فیلمنامه
    علی خوشدونی صفحه 24
  • گفت وگو با پیمان قاسم خانی
    سحر عصرآزاد صفحه 27
  • سینمای ایران: پوشه سیزده 59
  • بررسی فیلمنامه سیزده 59
    احسان حسینی نسب صفحه 32
  • سیزده 59 و اقتباس
    سحر عصرآزاد صفحه 34
  • گفت وگو با سامان سالور
    نزهت بادی صفحه 36
  • سینمای ایران: پوشه قصه پریا
  • قصه پریا و تاریخی بر اعتیاد در سینمای ایران
    مهرزاد دانش صفحه 39
  • گفت و گو با رحمان سیفی آزاد و لیلا لاریجانی
    حمیدرضا گرشاسبی صفحه 41
  • سینمای ایران: الگو
  • صحنه پردازی در فیلمنامه شوکران
    جواد یقموری صفحه 46
  • الگوهای فیلمنامه نویسی در شوکران
    سیدآریا قریشی صفحه 50
  • سینمای جهان: سیناپس
  • سالی دیگر، ولنتاین غمگین، من شماره چهار هستم، هانا، ریو، این منم، تند و بی امان
    میثاء محمدی صفحه 53
  • چرا می نویسم (ادوارد برنز)
    میثاء محمدی صفحه 58
  • سینمای جهان: پوشه سالی دیگر
  • گزارش نگارش فیلمنامه
    میثاء محمدی صفحه 60
  • نقد و بررسی
    مهرزاد دانش صفحه 62
  • سینمای جهان: پوشه ولنتاین غمگین
  • گزارش نگارش فیلمنامه
    صفحه 63
  • نقد و بررسی
    علی خوشدونی صفحه 66
  • سینمای جهان: نویسندگان بزرگ سینما (نیکلاس پیلیجی)
  • گزارش نگارش فیلمنامه رفقای خوب
    ترجمه: آراز بارسقیان صفحه 69
  • مؤلفه های آشنای سینمای گانگستری
    آریان گلصورت صفحه 71
  • تحلیل مختصات ساختاری و مضمونی رفقای خوب و کازینو
    محسن رضازاده صفحه 74
  • یادداشتی بر فیلمنامه تالار شهر
    میثم جاویدی صفحه 76
  • گفت و گو با نیکلاس پیلیجی
    صفحه 78
  • سینمای جهان
  • کارگاه فیلمنامه نویسی
    صفحه 85
  • سینمای جهان: تجربه های پراکنده
  • چگونه روی سه عنصر دیدزنی، تخیل و غریزه برای تقویت احساس تماشاگر تمرکز کنیم
    ترجمه: مازیار فکری ارشاد صفحه 88
  • توصیف قهرمان در ده صفحه ابتدای فیلمنامه
    ترجمه: مریم باقری صفحه 90
  • سینمای جهان: الگو
  • فیلمنامه ات را بنویس و آن را بفروش
    ترجمه: ابراهیم راه نشین صفحه 92
  • مستند و کوتاه
  • بازتاب یا بازاندیشی واقعیت
    پوریا جهانشاد صفحه 95
  • درباره کتاب مقدمه ای بر مستند بیل نیکولز
    احمد میراحسان صفحه 98
  • کارگاه فیلمنامه کوتاه
    ترجمه: مریم باقری صفحه 100
  • فیلمنامه کامل
  • شاهدی برای تعقیب
    صفحه 103
  • گزارشی کوتاه از چگونگی شکل گیری فیلمنامه
    ترجمه: آراز بارسقیان صفحه 152
  • سکانس برگزیده
    رامتین شهبازی صفحه 154
  • بررسی فیلمنامه
    سحر عصرآزاد صفحه 156