فهرست مطالب

برنامه ریزی منطقه ای - پیاپی 1 (بهار 1390)

فصلنامه برنامه ریزی منطقه ای
پیاپی 1 (بهار 1390)

  • بهای روی جلد: 30,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1390/06/01
  • تعداد عناوین: 7
|
  • محمدرضا رضوانی، محمد اکبرپور سراسکانرود صفحه 1
    صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از مهمترین فعالیتهای بخش کشاورزی است که گسترش آن به ویژه در مناطق روستایی سبب کاهش فقر، کاهش مهاجرت و ایجاد اشتغال در این مناطق خواهد شد. یکی از محدودیت های پیش روی توسعه این صنایع، مسئله دسترسی به اعتبارات است. برای برآورد تابع تقاضای اعتبارات در این مقاله از مدل «تابع سود واحد محصول قیمت» برای صنایع تبدیلی روستایی در استان آذربایجان شرقی استفاده شده است. نتایج برآورد تابع تقاضای اعتبارات نشان داد که با فرض ثابت بودن سایر شرایط، چنانچه قیمت نهاده به میزان یک درصد افزایش یابد، میزان تقاضا برای اعتبارات به میزان 1.463 درصد کاهش می یابد. رابطه قیمت نهاده و ستاده روی میزان تقاضای اعتبارات مساوی و عکس یکدیگر عمل می کنند، به این معنی که با افزایش قیمت محصول، تقاضا برای اعتبارات افزایش یافته در حالی که با افزایش قیمت نهاده میزان تقاضا برای اعتبارات کاهش می یابد. ضرایب نیروی کار و میزان استفاده از ماشین آلات بیانگر آن است که با تغییر یک درصدی هر یک از متغیرهای فوق به ترتیب به میزان 1.22و 2.11 درصد در جهت مثبت تقاضا برای اعتبارات ایجاد خواهد شد. در حالی که ضریب سطح زیربنای واحد تولیدی دارای علامت منفی می باشد. نتایج بررسی تاثیر نرخ کارمزد روی میزان تقاضا برای اعتبارات نشان می دهد که هر چه نرخ کارمزد پایین تر باشد تقاضا برای اعتبارات بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر با افزایش نرخ کارمزد، کشش تقاضا برای اعتبارات نسبت به قیمت واحد نهاده متغیر کاهشی و جهت کشش تقاضای اعتبارات نسبت به قیمت محصول عکس قیمت نهاده متغیر می باشد. نتایج برآورد کارآئی مصرف اعتبارات نشان می دهد که تمامی تولیدکنندگان اعتبارات را به شکل کارا مورد استفاده قرار نداده اند. به طوری که از کل اعتبارات مصرفی این صنایع، 142941 هزار ریال آن مازاد بوده و به صورت غیر بهینه استفاده شده است. میانگین کارائی بنگاه ها در مصرف اعتبارات با استفاده از معیار کاپ و تیمر 46.7 محاسبه گردید. بنابراین به طور متوسط تولیدکنندگان، 73.89 درصد از اعتبارات مصرفی خویش را به صورت مازاد و بیش از حد مورد نیاز به کار می برند. میانگین کارائی مصرف اعتبارات در 42 واحد مورد مطالعه، 46.7 درصد بوده که نشان می دهد این واحدها در استفاده از وام های پرداختی موفق نبوده اند. میانگین مازاد اعتبارات مصرفی معادل 3212883 ریال بود که نشانگر بهره گیری غیر بهینه از آن می باشد.
    کلیدواژگان: صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه روستایی، تابع تقاضای اعتبارات، صنایع روستایی، آذربایجان شرقی
  • زهرا کاظمی راد، عبدالحمید پاپ زن صفحه 17
    افزایش نرخ بیکاری، سرمایه بر بودن طرح ها و... موجب افزایش شکاف میان طبقات درآمدی و اشتغال کاذب شده است. چنین پیامدهای مخربی که ریشه در فقدان فرصت های شغلی مناطق داشته است، موجب گردیده تا کشورهای در حال توسعه استراتژی های جدیدی را با هدف رشد فرصت های شغلی به صورت غیرمتمرکز به کار گیرند. در این راستا، استراتژی کارآفرینی، در جهت دستیابی به اهداف فوق، در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است. نوشتار حاضر با هدف پیش بینی میزان موفقیت کارآفرینان روستایی شهرستان کرمانشاه به وسیله تحلیل شبکه عصبی مصنوعی انجام شده است. جامعه آماری قابل دسترس در این مطالعه 68 نفر از کارآفرینان شهرستان کرمانشاه بوده که در آن گردآوری داده های موردنیاز از طریق سرشماری انجام شده است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بود که روایی آن از طریق پانل متخصصین و پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ (0.79) انجام گرفت. جهت پیش بینی میزان موفقیت کارآفرینان روستایی از نرم افزار MATLAB استفاده شده است. که پس از طراحی شبکه مناسب جهت پیش بینی میزان موفقیت به یازده شبکه با میزان دقت قابل قبول دست یافتیم. از این یازده شبکه می توان جهت شناسایی کارآفرینان موفق استفاده نمود. در پایان پیشنهادهایی جهت بهبود کار ارائه شده است.
    کلیدواژگان: کارآفرینی، شبکه عصبی مصنوعی، موفقیت کارآفرینان، پیش بینی میزان موفقیت
  • رضا قادری، زهره هادیانی، کاوه محمدی، طاهر ابوبکری صفحه 27
    ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری، در میان 10 کشور برتر جهان قرار دارد و بدین ترتیب دستیابی به موفقیت در مدیریت و توسعه جهانگردی، برنامه ریزی جهانگردی در تمام سطوح را برای کشور ضروری می سازد. زیرا صنعت گردشگری به قدری در توسعه اقتصادی- اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را صادرات نامرئی لقب داده اند. این مطالعه به صورت توصیفی- تحلیلی بوده و با استفاده از تکنیک SWOT به تدوین استراتژی ها و راهبردهای ممکن جهت توسعه گردشگری در شهرستان پیرانشهر پرداخته است. از اهداف پژوهش حاضر شناسایی قابلیت های گردشگری پیرانشهر و ارائه راهبردهای مناسب برای توسعه آن، توسعه کاربرد مدل ها در برنامه ریزی گردشگری کشور و معرفی شهرستان پیرانشهر به عنوان یکی از شهرهای جاذب گردشگر در سطح داخلی و بین المللی می باشد. با توجه به موقعیت ویژه و استراتژیک پیرانشهر به دلیل قرار گرفتن بر مسیر راه تجاری ایران- عراق و سایر کشورهای حاشیه مدیترانه، وجود گمرک رسمی تمرچین، معادن سنگ گرانیت، شهرک صنعتی، امنیت و... می توان آن را به عنوان منطقه گردشگری هم در سطح ملی و هم بین المللی معرفی کرد.
    نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که با توجه به استراتژی های ارائه شده جهت توسعه گردشگری در شهرستان پیرانشهر می توان با برنامه ریزی صحیح در جهت توسعه گردشگری برای ساکنان آن اشتغال ایجاد کرد و با توجه به جاذبه های متعدد آن را به عنوان منطقه گردشگری معرفی کرده و در صورت تعیین آن بعنوان منطقه آزاد تجاری موقعیت ویژه ای را برای کشور و شهرستان و ساکنان مناطق مرزی هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ امنیتی به ارمغان آورد.
    کلیدواژگان: برنامه ریزی منطقه ای، گردشگری، پیرانشهر، مدل SWOT
  • لیدا شرفی، کیومرث زرافشانی صفحه 41
    خشکسالی از بلایایی است که بیشترین خسارات مالی را در ایران برجای می گذارد. شعاع تاثیر این بلای خزنده در مناطق روستایی بیش از سایر نقاط بوده و در این بین جامعه کشاورزی بیشترین تبعات ناشی از خشکسالی را تجربه می کنند. لذا، کشاورزان بیشترین گروه آسیب پذیر به شمار می روند. مدیریت خشکسالی در ایران مبتنی بر مدیریت بحران است. این در حالی است که محققان معتقدند که مدیریت ریسک، موثرترین شیوه مدیریتی برای مقابله با خشکسالی است. لذا برای بکارگیری چنین مدیریتی، سنجش آسیب پذیری، اولین گام برنامه ریزی برای مدیریت ریسک خشکسالی محسوب می گردد. بنابراین، هدف از این مطالعه، سنجش آسیب پذیری اجتماعی– اقتصادی در میان کشاورزان گندم کار در شهرستان های سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب و جوانرود در هنگام خشکسالی در استان کرمانشاه بود. یافته های پژوهش حاکی از آن است که از لحاظ آسیب پذیری اقتصادی، جوانرود (37/3) بالاترین ضریب آسیب پذیری و به دنبال آن سرپل ذهاب (30/3) و اسلام آبادغرب (20/3) در رتبه های بعدی قرارگرفتند. سنجش آسیب پذیری اجتماعی نشان داد که سرپل ذهاب با ضریب آسیب پذیری (28/3) بالاترین رتبه و اسلام آباد غرب (61/2) و جوانرود (54/2) در رده های بعدی جای گرفتند. نتایج این مطالعه می تواند دستاوردهای مناسبی را برای مسوولان مدیریت خشکسالی در استان کرمانشاه به همراه داشته باشد. لذا هرگونه تغییر رویه از مدیریت بحران به مدیریت ریسک مستلزم این امر است که مسوولان، سنجش آسیب پذیری مناطق را بطور مستمر انجام دهند و آن را مبنایی برای تخصیص اعتبارات با توجه به درجه آسیب پذیری هر منطقه قرار دهند.
    کلیدواژگان: آسیب پذیری، سنجش، خشکسالی، مدیریت ریسک، بلا
  • عباسعلی ابونوری صفحه 56
    پیش بینی زمان وقوع و برآورد شدت و نوسانات وقوع خشکسالی در جلوگیری از اصابت ها و تخریب های اقتصادی و اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است. این تحقیق تلاش می کند تا با استفاده از روش بودجه آبی تورنت ویت، وضعیت تعادل آبی ایستگاه سینوپتیک شیراز را برای مدت 58 سال (2009-1951 میلادی و یا 1387-1330 شمسی) متوالی را بررسی نموده و با برآورد تعداد دفعات وقوع پدیده خشکسالی، شدت آنها را نیز اندازه گیری کند. روش بودجه آبی تورنت- ویت با استفاده از پارامترهای متعدد عوامل طبیعی مانند درجه حرارت، سرعت باد، درخشش و تابش خورشید، بافت و ساختار و یا چگالی خاک در ذخیره سازی آب، رطوبت خاک، تبخیر و تعرق، دوره رشد گیاهان و عمق ریشه آنها و سابقه و پیشینه بارندگی منطقه به منظور برآورد پدیده خشکسالی بکار گرفته شده است. با بکارگیری این روش نشان داده شده است که در هر دوره میزان کمبود و یا مازاد آب درچه ماه هائی از سال وجود داشته و با تعیین شاخص خشکی و انحراف معیار آن از میانگین متوسط، مشخص شده است که ایستگاه شیراز در هر ده سال حداقل 3 بار مواجه با پدیده خشکسالی گردیده و از سال 2000 میلادی به بعد بر تعداد دفعات وقوع آن افزوده شده است، به گونه ای که این منطقه از سال2000 تا 2009 میلادی 35 بار تحت تاثیر این پدیده قرار گرفته است که تعداد 5 بار مورد اصابت خشکسالی حاد و حادترین آن مربوط به سال 2001 بوده و سال 2008 نیز این پدیده با شدت کمتر مجددا تکرار شده است.
    کلیدواژگان: برنامه خشکسالی، تبخیر و تعرق بالقوه و بالفعل سازگار و ناسازگار، موازنه آبی، شاخص رطوبت، روش تورنت ویت
  • سید عبدالعلی کمانه، صالح نادری، عبدالله طاهری، مجید ساکت صفحه 69
    در پژوهش های ژئومورفولوژی حوضه ها را می توان از سه دیدگاه مورد مطالعه قرار داد؛ که این دیدگاه ها عبارتند از I. دیدگاه تاریخی (موریس دیویس و طرفداران نظریه او)، II. کاتاستروفیسم (بزرگی وقوع رویدادها با توجه به بسامد این رویدادها) و III. دیدگاه سیستمی (تراز بیلان انرژی و ماده ورودی و خروجی از حوضه های ژئومورفیک). در مقاله حاضر تحولات ژئومورفولوژیکی حوضه کر از دریچه تئوری فضائی مورد پژوهش قرار گرفته است. هدف از انجام این پژوهش تعیین وضعیت تعادلی و پایداری حوضه از گذشته تاحال و در آینده می باشد. روش انجام تحقیق تعیین ورودی و خروجی ماده و انرژی (بارش، تابش خورشیدی، تکتونیک و نئوتکتونیک و...) به حوضه با توجه به سیبرنتیک میان دادی حوضه هم چنین محاسبه بیلان انرژی و ماده در سطح حوضه با توجه به آنتروپی مثبت و منفی در سطح حوضه بوده است. با استناد به یافته های پژوهش حاضر که حاصل برآیند سیبرنتیکی بین فرم و فرآیند در حوضه است، می توان با اطمینان اظهار نمود که حوضه در چه وضعیت تعادلی قرار داشته است که خود این وضعیت تعادلی موجود، برآیند حالت های تعادل ایستا، دینامیکی و یک نواخت است که بر وضعیت ژئومورفولوژیک حوضه مسلط می باشند. بنابراین با توجه به وضعیت سیستم ژئومورفیک حوضه بهترین روش آمایشی حوضه از میان روش های (برنامه ریزی، مدیریت ریسک و مدیریت بحران) در حوضه که هم مستلزم صرف هزینه های گزاف نباشد و هم باعث ایجاد اغتشاش در پایداری و تعادل ژئومورفولوژیک حوضه رودخانه کر نگردد؛ استفاده از شیوه مدیریت بحران می باشد.
    کلیدواژگان: تعادل، فرم، فراین، د، ورودی
  • غلامعباس واحدپور صفحه 83
    در صنعت گردشگری بخش های دولتی و خصوصی مکمل یکدیگر هستند و عدم وجود یکی از آنها باعث بروز ناکارآمدی دیگری می شود، لذا باید بخش دولتی و بخش خصوصی هر یک در جایگاه خود قرار بگیرند تا شاهد رشد و شکوفائی این صنعت باشیم. در این میان برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت به همراه برنامه ریزی استراتژیک می تواند زمینه های لازم جهت توسعه و گسترش این صنعت و نیز توسعه زیرساختهای گردشگری را فراهم بیاورد. در کشور ما فرصت های گردشگری فراوانی وجود دارد که تاکنون به آنها پرداخته نشده است. مدیریت کلان و متخصص در صنعت گردشگری حرف اول را می زند و باید فرصت ها را در کشور شناسائی کرده و آنها را در طرح جامع گردشگری بگنجاند و زمینه سرمایه گذاری خصوصی را در زیرساختهای سخت مانند هتل ها، رستوران ها و جاذبه ها مهیا کرد و دولت نیز زمینه توسعه ی زیرساختهای نرم مانند آموزش، فرهنگ و ایجاد امنیت را در کشور گسترش دهد. در این مقاله سعی گردیده تا در خصوص نقش زیرساختهای گردشگری به عنوان عاملی موثر در توسعه ی صنعت گردشگری مفاهیم اصلی بیان گردد. همچنین وضعیت این زیرساختها در ایران مورد بررسی قرار گیرد و علل عدم موفقیت زیرساختهای گردشگری کشور در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده نیز مورد نقد قرار بگیرد. در نهایت با پرداختن به علل عدم رشد کشور در این زمینه نسبت به سایر کشورهای منطقه، راهکارهایی در خصوص حل مشکلات این صنعت بیان گردد. روش تحقیق توصیفی _ تحلیلی است و روش گردآوری اطلاعات به صورت استفاده از منابع کتابخانه ای و یافته های میدانی می باشد. داده ها و آمار به دست آمده با استفاده از مدل SOWT مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج آن ارزیابی شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که: دولت باید زمینه سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران خصوصی باز گذارد و سختی راه را برای آنان سهل کند. همچنین با انجام سرمایه گذاری های بلندمدت در زمینه توسعه صنعت گردشگری و فعالیتهای وابسته به آن زمینه های ورود گردشگر خارجی و بالطبع درآمد زایی به کشور را مهیا سازد.
    کلیدواژگان: توسعه، مدیریت، زیرساخت ها، گردشگری، مدل Swot
|
  • M. R. Rezvani, A. Akbarpoursaraskanroud* Page 1
    processing industries is an important activities in agriculture that expansion it in rural region result poverty، migration decreasing and creation of employment this region. A restraint on prior expansion industries is credit restricting. Thus investigation and recognition effective factors on credit demand can help to expansion industries، present research have been performed for estimation credit demand function and its efficiency in processing industries. For per foment research have been used statistic dates relation to manufacture، rural development Azerbaijan eastern state in 1388. Function credit demand at in this research is used «coup» model. Result represent estimation credit demand function، with assumption constant other condition if inputs (sum variable inputs) price increase amount 1 percentage، demand decrees amount 1. 463. Output and input relation acted on demand amount for credit equivalent and contra. So with increasing output price demand in cress for credit whereas with increasing input price demand decrees for credit. magnitude labor and amount use of machinery coefficients were positive if variable Varity 1 percentage regularly 1. 22 and 2. 11 percentage create positive oriented demand for credit whereas manufacture substructure level coefficient is negative and Results investigation impact piece wage rate present on demand amount for credit that whatever is piece wage lower demand well have for credit. Other side with increasing in wage rate demand elastity for credit ratio output price is contra input price and result present estimation credit efficiency that all of producers consume credit no optimal in a way that of aggregate consummation credit this industries، 142941 thousand Rails was surplus and is been use no optimal. Efficacy average computed manufacture in credit consumption with use COP and TIMER criteria، 46. 7. Thus averagely producer، 73. 89 % as consumption credit applied as surplus and over need.. efficacy average consummation credit was in this 42 manufacture، 46. 7 %. That presents this units don، t act in using as permeated alones effective. Consumption credit surplus average was 3212883 that is presenter none optimally use it.
  • Z. Kazemi Rad, A. Papzan Page 17
    A growing population and increase of unemployment and are the cause of increase gap between different classes in society. These factors lead to growing unofficial employment rates and decrease in average income، especially in rural areas. The severe problems oblige developing countries to adapt new entrepreneurial strategies. In Iran entrepreneurship is a new concept and little knowledge and skills are in place. The aim of this paper is to forecast the success of rural entrepreneurs using and artificial neural network case study focused o Kermanshah City، Iran. The sample exists of 68 entrepreneurs and the research data has been collected via census. The software used is MATLAB. The inputs for constructing the neural network are; Innovation، risk، independence، internal locus of control، family contacts، credit possibilities، governmental regulations and education. Internal satisfaction، creating growth and stability of job opportunities and satisfaction of serving society are considered as the targets of the neural network.
  • R. Ghaderi, Z. Hadeyani, K. Mohammadi, T. Aboubakri Page 27
    Iran، in tourism attractive point of view is one of the best ten countries through the world. In this way، tourism planning in all levels is needed for achieving success in tourism planning and development. Because of the importance of tourism industry in social – economical development، the economists have called it «unseen export». This is a descriptive-analytic study، and by using SWOT Technique، we make possible strategies for developing tourism in Piranshahr. One of the present study goal is recognizing Piranshahr tourism capabilities and offering suitable strategies for developing this city، developing models usage in tourism planning in Iran، and presenting piranshahr as a tourism attractive city in national and international level. According to piranshahr special and strategic location because of locating in financial road of Iran-Iraq and other countries surrounding Mediterranean Sea، Tamarchin Official Custom Office، Granite Mines، industrial town، security and etc.، we can present it as a national and international tourism area. The results of this study show that according to offered strategies for developing tourism in Piranshahr، we can present it as a tourism area because of various attractive. Moreover، in economical and security perspectives، piranshahr designation as a Free Trade Zone will make it a special location in Iran، Piranshahr، and border residents.
  • L. Sharafi, K. Zarafshani Page 41
    Drought as a natural disaster causes the most financial losses in Iran. This slow-onset disaster affects rural area in general and farmers in particular. Thus، farmers are the most vulnerable groups. The current drought management interventions in Iran are based on crisis management. However، disaster researchers believe that risk management is the most pro-active measure when coping with drought. Vulnerability assessment is the first step in planning for drought risk management. Therefore، the purpose of this study was to assess the socio-economic vulnerability among wheat farmers in Sarpolezahab، Islamabade Gharab، and Javanrood Townships in Kermanshah province during the onset of drought. Results revealed that in terms of economic vulnerability، Javanrood had a highest vulnerability coefficient (VC = 3. 37)، followed by Sarpolezahab (VC = 3. 30) and Islamabade Gharb (VC = 3. 20). Social vulnerability assessment showed that Sarpolezahab had a highest vulnerability coefficient (VC = 3. 28) followed by Islamabade Gharb (VC = 2. 61) and Javanrood (VC = 2. 54). The result of this study has implications for drought management administrators in Kermanshah province. A change from crisis management to risk management requires that decision-makers make regular vulnerability assessment and base their drought aid programs on vulnerability levels across townships.
  • A.A .Abounoori Page 56
    Drought is a random characteristic of natural phenomena، brought about by the irregulardeficit or shortage of available water، affects injuriously the plant growth and reduces their yield. Drought does not begin when rain ceases but rather only when plant roots can no longer obtain soil moisture in needed amounts. To estimate the intensity and the frequency of droughts will help to reduce the injurious effect of drought. In this Study we used the water- budget methods and Thornthwaite''s aridity index and its standard deviation for Shiraz during 1951-2009 to show the frequency and the intensity of drought effects in this place. During this period this station is faced 35 times different type of droughts on that five time severe and from the years of 2000 its severity and intensity is increased. We also find out that every ten year this station will affect 3 times severe type of drought. The most severe drought was the years 2001،and it was repeated lower intensity in the year of 2008.
  • A. A. Kamanah, S. Nadery, M. Saket, A. Tahery Page 69
    There are three recommendations in the geomorphological investigations; I، Historical suggestion; II، Catastrophic suggestion and III; Systemical view. The method of this article is estimating of energy adornment (Input، Output) on the basis of cybernetics reaction interval the throughout basin on basin river. basin input including precipitation، solar radiation، tectonic and basin output containing basin geomorphological land forms. Throughout basin in basin containing subsystems. These subsystems portions are virtual subsystems and topo subsystems. The objective of this thesis is specifying the stability and equilibrated state of basin. Since the input of basin energy is involved of positive entropy then by virtue of this article، basin is situated in thermodynamic equilibrium and because the basin feed back is negative and entropy of energy on basin is positive، then basin is situated by stability geomorphological condition. Consequently the best land use course of basin river (distance between planning، risk management and critical management) is critical management
  • Gh.Vahedpoor Page 83
    Public and private sector tourism industry in Are complementary and there is not one of them Because other inefficiencies، it should Public sector and private sector in any one place Placed to control the growth and prosperity of this industry. Be. The long-term planning and program Strategic planning with short-term programs May- an area for development by The tourism industry and infrastructure development Will provide. tourism opportunities in our country There are many who have dealt with Is not. Macroeconomic management and industry experts The first letter will be Tourism opportunities Identified in the comprehensive plan and Include tourism and private investment in capital In hard infrastructure such as hotels، restaurants and attractions، and the government provided development of soft infrastructure such as education، And creating a culture of security in the country to expand. This article has tried to play a role in Tourism infrastructure as a factor affecting develop the tourism industry is the major concepts. The state of infrastructure in this case Examined the causes of infrastructure failure Tourism in the country to achieve predetermined goals Have also been criticized. Finally Addressing the causes of growth failure in this area Than other regional countries، in ways This will solve the problems of the industry. Research And descriptive-analytical approach to information gathering If you use library resources and finding a Is a field. data and statistics to Using the model for analysis SOWT The results were analyzed and evaluated Is. Research results suggest that the government Field of venture capital to be private capital investors and puts the hard way Not easy for them. Investors were also Long-term investment in industry development Tourism and related activities in the fields Arrival of foreign tourists and therefore the creation of income Country could provide.