فهرست مطالب
مجله سینما و ادبیات
پیاپی 32 (بهار 1391)
- 222 صفحه، بهای روی جلد: 38,000ريال
- تاریخ انتشار: 1391/01/20
- تعداد عناوین: 75
-
سخنی با خوانندگانصفحه 3
- سینمای جهان
-
زندگی و آثار کلینت ایستوود/ هوشمند یا هنرمند؟صفحه 4
-
در تجربیاتم نقش های زیادی خوابیده است/ گفت و گو با کلینت ایستوود درباره فیلم عزیز میلیون دلاریصفحه 12
-
چرا سرخپوستان بعد از کریستف کلمب رسیدند/ در باب فیلم نابخشوده و ژانر وستونصفحه 14
-
گرن تورینو؛ به سوی باز تولید مسیحصفحه 20
-
نگاهی به فیلم نابخشوده/ عصر کابوی های موسفیدصفحه 22
-
یادداشتی بر فیلم رودخانه مرموز/ عدالت اجرا شده استصفحه 24
-
عزیزم سر فرودآور: این است عزیز میلیون دلاریصفحه 26
-
درباره فیلم نامه هایی از ایووجیما/ من گور خودم را می کنم؟صفحه 28
-
شکست ناپذیر: نصیحت های یک فیلمساز کهنه کارصفحه 31
-
چهره آبی ات پیدا نیست/ یادداشتی بر فیلم بچه عوضیصفحه 33
-
نسبت نامه هایی از ایووجیما با پرچم های پدران ما در چیست؟صفحه 39
-
بررسی فیلم پل های مدیسون کانتی/ فرصتی برای عاشق شدنصفحه 42
-
آیین؛ حلقه مفقود سینمای ترنس مالیکصفحه 44
-
برادری استعاره در فیلم سوسیالیسم ژان لوک گدارصفحه 50
-
مالیخولیا؛ هم سمبل، هم واقعیت/ سیاره ای به سوی ما می آیدصفحه 56
-
روزی روزگاری آناتولی نوری بیلگه جیلانصفحه 58
- سینمای ایران
-
میزگرد بررسی موانع جهانی شدن سینمای ایران با حضور بهمن فرمان آرا، علیرضا شجاع نوری، جواد طوسی/ مصائب جهانی شدنصفحه 62
-
هیچ امکانی وجود نداردصفحه 74
-
سینمای ایران چگونه جهانی می شودصفحه 76
-
آیا سینمای ایران، به زبان جهانی دست پیدا می کند/ اصالت ابزار بیانصفحه 79
- مطالب آزاد
-
تقلا در حلقه/ توارد یا تداوم تاریخیصفحه 81
-
کالبدشکافی فرهنگ در جدایی نادر از سیمینصفحه 84
- داستان و شعر
-
آمبولانسصفحه 90
-
املت آلا وو بورن/ دزیره کوشتولانیصفحه 96
-
اتاق جیکوبصفحه 99
-
یک داستان کوتاه روسی دیگرصفحه 102
-
چند شعر از سیدعلی صالحیصفحه 104
-
دو شعر از ضیاء موحدصفحه 105
-
برای خندیدنصفحه 106
-
دو شعر از لادن نیکنامصفحه 107
- نقد و بررسی
-
جهانی شدن/ راهی که گریزی از آن نیستصفحه 108
-
در ستایش شهرستانصفحه 109
-
ادبیات جهانیصفحه 114
-
گوته و ادبیات جهانصفحه 117
-
ادبیات ایران و جهانی سازی/ از حافظ برسیم به کالدرونصفحه 119
-
ادبیات ایران مخاطب داردصفحه 121
-
جمله صید این جهانیم ای پسرصفحه 122
-
خودمان را دست کم نگیریمصفحه 124
-
گفت و گوی اختصاصی سینما و ادبیات با عتیق رحیمی کوچ نشینی که از همه جا می آیدصفحه 126
-
دستنوشته ها- گاهی - نمی میرندصفحه 130
-
در باب جهانی شدن ادبیات ایران/ مساله متناقض می نمایدصفحه 131
-
سینمای جهانی، ابدیات غیر جهانی؟صفحه 134
-
چرا ادبیات ایران جهانی نمی شود؟صفحه 135
-
بومی شویم تا جهانی شویمصفحه 136
-
جهانی به مثابه نقطه ایصفحه 138
-
جهانی شدن ادبیات یا ادبیات جهانیصفحه 140
-
دیگران چگونه جهانی شدند؟صفحه 143
-
راوی تب دارد، باور کنیدصفحه 144
-
درباره جهانی شدن ادبیات ایران/ هیچ کمتر از دیگران نیستیمصفحه 145
-
جهانی شدن چه معنایی داردصفحه 146
-
چرا ادبیات ما جهانی نیست؟صفحه 151
-
در سودای جهانی شدنصفحه 152
-
گفت و گو با حورا یاوری درباره چالش های پیش رو در مسیر جهانی شدن ادبیات معاصر ایران/ ماکوندو یعنی جهانصفحه 156
- گفت و گوی ادبیات و تئاتر
-
نشست شیوا ارسطویی با محمد چرم شیر: من اساسا با نوشتن مخالفمصفحه 164
- صداهای دور
-
منتشر نشده از خاطرات محمد قاضیصفحه 169
-
درباره محمد قاضی/ رفتارهای متفاوت زبان فارسی در ترجمهصفحه 170
- مطالب آزاد
-
فهمیدنی ها همیشه از دور می آیندصفحه 171
-
ثبت ادبی شهر در ادبیات معاصر ایرانصفحه 172
-
رومن رولان و سوسیالیسمصفحه 176
-
سگ لوبروینصفحه 179
-
گفت و گو با جان لوکاره/ یک هشتاد ساله سرسختصفحه 180
-
جهان های موازی و داستان پردازی های علمیصفحه 184
-
مباحث کارگاهی/ پیرامون متن تخیلی و متن واقعیصفحه 187
-
نقش یک رمان در فروپاشی تاریخیصفحه 189
- مباحث نظری
-
پاسخ به چند عقیده متداول/ بار دیگر انقلابصفحه 194
-
مانیفست برای هنر انقلابیصفحه 200
-
حقیقت مارکسصفحه 202
-
دیرینه شناسی فلسفی کانت، فوکو و آگامبنصفحه 204
- نقد کتاب
-
گناه نخستین/ درباره حرامیان، نوشته ویلیام فاکنرصفحه 210
-
کتابی زرین درباره ولایت یوکناپانافاصفحه 212
-
آیا حرامیان یک اثر فاکنری استصفحه 214
-
درآمدی بر متن غایب/ درباره آونگ فوکو، نوشته اومبرتو اکوصفحه 215
-
اندیشه می لنگد، زبان هذیان می گویدصفحه 216
- رویداد
-
وقایع اتفاقیهصفحه 218