فهرست مطالب

پیاورد سلامت - سال ششم شماره 1 (فروردین و اردیبهشت 1391)

مجله پیاورد سلامت
سال ششم شماره 1 (فروردین و اردیبهشت 1391)

  • تاریخ انتشار: 1391/05/25
  • تعداد عناوین: 8
|
  • محمد توکل، محسن ناصری راد صفحه 10
    زمینه و هدف
    سرمایه اجتماعی یکی از تعیین کننده های اجتماعی سلامت است که ممکن است نقش بسزایی در نابرابری های سلامت داشته باشد. میزان سرمایه اجتماعی که افراد بدست می آورند نسبت به موقعیت های اجتماعی متفاوت است و همه افراد نمی توانند از منابع اجتماعی سرمایه اجتماعی به طور یکسان برخوردار باشند. هدف این پژوهش، مطالعه تاثیر ابعاد سرمایه اجتماعی بر ابتلاء به سرطان در مراجعه کنندگان به انستیتو کانسر دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.
    روش بررسی
    این پژوهش، مطالعه ای توصیفی- تحلیلی است. جامعه آماری شامل بیماران مبتلا به سرطان های معده، کلون و پستان بالاتر از 14 سال مراجعه کننده به انستیتو کانسر تهران در شش ماهه اول سال 1388 است. حجم نمونه برابر با 106 نفر است که با روش نمونه گیری احتمالی طبقه بندی شده متناسب انتخاب گردیده اند. سرمایه اجتماعی بر دو بعد ساختاری و شناختی تاکید دارد. علاوه بر این، بر سرمایه اجتماعی شخصی تاکید شده است.
    یافته ها
    یافته ها نشان می دهد که سرطان نمی تواند صرفا بر حسب عوامل مستقیم آن شناخته شود. نابرابری های سلامت و سرطان حاصل تعامل توامان مولفه های مختلف سرمایه اجتماعی با فاکتورهای رفتاری/روانشناختی و بیولوژیک است. افرادی که در زندگی از سرمایه اجتماعی مشابهی برخوردارند، استرس و رفتارهای ناسالم مرتبط با سرطان را به وجوه متفاوتی تجربه می کنند.
    نتیجه گیری
    افزایش یا کاهش برخورداری از هر یک از مولفه های سرمایه اجتماعی، بعنوان بخشی از سیاست های اجتماعی، می تواند به تغییر در میزان ابتلاء به سرطان بیانجامد.
    کلیدواژگان: تعیین کننده های اجتماعی سلامت، جامعه شناسی سلامت، سرطان، سرمایه اجتماعی، نابرابری های سلامت
  • رضا دهقان، کامبیز طالبی، ابوالقاسم عربیون صفحه 22
    زمینه و هدف
    پژوهش حاضر به شناسایی عوامل موثر بر نوآوری و کارآفرینی سازمانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور با استفاده از الگوی سه شاخگی توسعه کارآفرینی پرداخته است. تنوع شدید محصولات و خدمات در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و چالش های متعدد در رویکرد و نظام مدیریتی حاکم بر آنها دلایل اصلی انجام این پژوهش است.
    روش بررسی
    در این پژوهش از مدل سه شاخگی توسعه کارآفرینی استفاده شده است. ابزار مورد استفاده، پرسشنامه ساخت یافته شامل 58 سوال اصلی است که بر اساس طیف لیکرت طراحی و بین کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شده است. روایی پرسشنامه توسط نخبگان تایید و پایایی آن نیز از طریق محاسبه آلفای کرونباخ(94%) تعیین گردیده است. حجم نمونه 379 نفر از کارکنان است که به روش هدفمند غیراحتمالی تعیین شده است. نهایتا تعداد 325 پرسشنامه جمع آوری شده و داده های مربوطه در نرم افزار SPSS 18 ثبت و تحلیل گردیده است.
    یافته ها
    این پژوهش نشان می دهد که سه دسته عوامل ساختاری، رفتاری و زمینه ای بر نوآوری و کارآفرینی سازمانی در دانشگاه های علوم پزشکی موثر هستند که وضعیت کلی آنها، متوسط است.
    نتیجه گیری
    بنابر نتایج این پژوهش، توصیه می شود نسبت تغییر نگرش مدیریتی به نظام اداری، اصلاح ساختار مبتنی بر راهبردهای جدید، تمرکززدایی و اصلاح سیستم ها و روش های کاری به منظور بهبود وضعیت نوآوری و کارآفرینی سازمانی در اولویت نظام اداری دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد
    کلیدواژگان: نوآوری و کارآفرینی سازمانی، الگوی سه شاخگی توسعه کارآفرینی، دانشگاه های علوم پزشکی
  • مهرداد اسدی، حسین نوروزی، عبدالحسن کاظمی، مهربان فلاحتی، علی کاظمی، محمد ادیب پور، خسرو صدیق بیان صفحه 34
    زمینه و هدف
    گونه های خانواده کاندیدا می توانند در حفره دهانی افراد دارای نقص سیستم ایمنی منجر به کلونیزاسیون شده و سبب کاندیدیازیس شود. با توجه به نقص سیستم ایمنی در افراد دارای سندرم داون، این مطالعه به منظور ارزیابی میزان کلونیزاسیون گونه های مختلف قارچ کاندیدا در دهان این افراد انجام گرفت.
    روش بررسی
    این مطالعه توصیفی- مقطعی بر روی 53 فرد مبتلا به سندرم داون(29 فرد مذکر و 24 فرد مونث) تحت پوشش سازمان بهزیستی با محدوده سنی 31-4 سال(میانگین سنی 1/11) در تبریز انجام گرفت.
    نمونه گیری از سطح پشتی زبان، مخاط دهلیز دهانی در فاصله گونه و دندان های آسیا با استفاده از سوآپ استریل انجام گردید. نمونه ها در محیط های سابورودکستروز آگار حاوی کلرامفنیکل(Sc) و کروم کاندیدا آگار کشت داده شدند. تشخیص گونه های کاندیدا براساس خصوصیات فنوتیپی و تولید کلامیدیوکونیدی در محیط کورن میل آگار حاوی تویین 80 بود.
    یافته ها
    از 46 فرد مثبت از لحاظ کلونیزاسیون قارچی(26 فرد مذکر، 20 فرد مونث)، مجموعا 60 ایزوله کاندیدا جدا گردید. کاندیدا آلبیکنس با 35 مورد(03/66 درصد) بیشترین و پس از آن، کاندیدا دابلینسیس با 9 مورد(98/16 درصد)، کاندیدا کروزئی با 7 مورد(20/13 درصد)، کاندیدا گلابراتا با 5 مورد(43/9 درصد) و کاندیدا تروپیکالیس با 4 مورد(54/7 درصد) در رده های بعدی قرار داشتند. در 12 نفر(4/22 درصد) بیش از یک گونه کاندیدا جدا گردید.
    نتیجه گیری
    با توجه به نقص سیستم ایمنی در افراد دارای سندرم داون ناشی از کاهش IgA بزاقی، کاهش فعالیت H2O2(عامل اصلی از بین برنده کاندیدا آلبیکنس) لزوم تشخیص زودرس میزان کلونیزاسیون کاندیدا توصیه میگردد.
    کلیدواژگان: سندرم داون، کاندیدا، کلونیزاسیون قارچی
  • محمد امین نوروزی، مهدی جهانگیری، پروین احمدی نژاد، فروغ زارع دریسی صفحه 42
    زمینه و هدف
    بیمارستان از مهمترین نهادهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی است که به دلیل وجود مخاطرات خاص، رعایت اصول ایمنی در آن، دارای اهمیت زیادی است. این مطالعه با هدف بررسی وضعیت ایمنی بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد.
    روش بررسی
    در این مطالعه توصیفی که به روش مقطعی در کلیه بیمارستان های آموزشی شهر شیراز انجام گرفت، وضعیت ایمنی بیمارستانها به روش ممیزی ایمنی مورد بررسی قرار گرفت. به این منظور چک لیستهای ممیزی تهیه و اطلاعات مورد نیاز از طریق مشاهده، مصاحبه با مدیران و مسئولین بخش های مختلف و نیز بررسی مستندات گردآوری گردید. در نهایت وضعیت ایمنی بیمارستان ها بر حسب میزان تحقق الزامات ایمنی در سه سطح ضعیف(کمتر از 50 درصد)، متوسط(75-50 درصد) و مطلوب(100-75 درصد)، طبقه بندی شد.
    یافته ها
    میانگین درصد تحقق الزامات ایمنی در کل بیمارستانهای مورد بررسی 58 درصد بود. بیشترین و کمترین میزان تحقق الزامات ایمنی به ترتیب مربوط به ایمنی پرتوها و مدیریت ایمنی بود. وضعیت ایمنی 25 درصد از بیمارستان های مورد مطالعه ضعیف و 75 درصد مابقی متوسط ارزیابی شد.
    نتیجه گیری
    وضعیت ایمنی بیمارستانهای مورد بررسی به ویژه در موضوعات مدیریت ایمنی، برنامه واکنش در شرایط اضطراری و ایمنی حریق در سطح نسبتا ضعیفی بود. مهمترین دلیل این موضوع مشخص نبودن مسئولیتها و نبود ساختار سازمانی در زمینه مسائل ایمنی و بهداشت حرفه ای بود که جهت ارتقاء آن لازم است بیمارستانها نسبت به استقرار سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای(OHSAS 18001) اقدام نمایند.
    کلیدواژگان: بیمارستان، ممیزی ایمنی، مدیریت ایمنی
  • مرضیه نیکنام، محمد فرارویی، علی کامکار، نرگس فولادی، علی محمدی صفحه 52
    زمینه و هدف
    در سالهای اخیر درخواست برای انجام انواع جراحی های زیبایی، بخصوص جراحی زیبایی بینی در کشور ما رو به افزایش بوده است. برخی تحقیفات نشان داده است که عوامل روانشناختی تاثیر زیادی در درخواست جراحی های زیبایی دارد. لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی ابعاد کمال گرایی در این افراد صورت گرفت.
    روش بررسی
    پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی نوع علی- مقایسه ای بود که در بهار و تابستان 1389 در شهر یاسوج صورت گرفت. تعداد 50 نفر از افراد استفاده کننده از جراحی زیبایی بینی با 50 نفر شاهد که با گروه مورد همتاسازی شده بودند مقایسه شدند. به منظور مقایسه ابعاد و زیر مقیاس های مربوط به کمال گرایی از مقیاس چند بعدی کمال گرایی فراست استفاده گردید. جهت تحلیل یافته ها از نرم افزار SPSS و آزمون t وابسته استفاده شد.
    یافته ها
    تعداد زنان استفاده کننده از جراحی زیبایی بیشتر از مردان بود. بیشتر آزمودنی ها مجرد و در فاصله سنی 26 تا 30 سال قرار داشتند. همچنین بیشتر آزمودنی ها از قشر تحصیل کرده و دانشگاهی بودند. سطح درآمد اکثر آنها بین 7010000 تا 9000000 ریال قرار داشت. گروه مورد و شاهد در استانداردهای فردی(0001/0P<)، نظم و ترتیب(0001/0P<)، نگرانی در مورد اشتباهات(0001/0P<)، انتقادات والدین(04/0P<)، شک و تردید(013/0P<) و انتظارات والدین(001/0P<) تفاوت معنی داری داشت. پژوهش حاضر به طور کلی حاکی از وجود تفاوت معنی دار در کمال گرایی(001/0P<) بین دو گروه بود.
    نتیجه گیری
    گروه استفاده کننده از جراحی زیبایی بینی کمال گراتر و اغلب کمال گرای منفی هستند.
    کلیدواژگان: کمال گرایی، جراحی زیبایی بینی، فراست
  • فریدون آزاده، شهناز نوری سندیانی، سید جواد قاضی میرسعید صفحه 61
    زمینه و هدف
    نمایشگاه بین المللی کتاب یک فرصت برای کتابخانه های دانشکده ای به شمار می رود. این پژوهش به بررسی نقش نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در تامین کتب مورد نیاز کتابخانه های دانشکده ای پرداخته است.
    روش بررسی
    این پژوهش توصیفی- تحلیلی از نوع پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه، کارکنان بخش سفارش و مدیران در کتابخانه های دانشکده ای دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی بود. حجم نمونه پژوهش از 41 نفر(26 نفر کارکنان بخش سفارش و 15 نفر مدیران) تشکیل شد. برای تحلیل توصیفی داده ها و آزمون های تی تست، آنالیز واریانس، کای اسکوئر و همبستگی پیرسون از نرم افزار Spss استفاده شد.
    یافته ها
    بالاترین میانگین امتیازات، نحوه ی انتخاب کتاب در کتابخانه ها با امتیاز 89/0±35/3 بود. با کسب میانگین 07/0± 06/3 امتیاز، نقش نمایشگاه کتاب در تامین کتب مورد نیاز، متوسط بود. آزمون همبستگی نشان داد که مشکلات کتابخانه ها در دانشگاه تهران و شهید بهشتی بالاترین(ضریب همبستگی36/0) و امکان تامین کتب مورد نیاز کمترین میزان همبستگی(ضریب همبستگی 067/0) را داشته اند.
    نتیجه گیری
    نمایشگاه کتاب نقش موثری در تهیه کتب مورد نیاز کتابخانه های دانشگاهی نداشته است. ضروری است تا رویکردهای نوین در تامین کتب کتابخانه های دانشکده ای مورد استفاده قرار گیرد.
    کلیدواژگان: مجموعه سازی، کتابخانه های دانشگاهی، نمایشگاه بین المللی کتاب
  • ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رجایی قزوین بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM
    سکینه ولی قزوینی، الهام شاه بهرامی، یاسر نظری، فردین مرادی، روح الله کلهر صفحه 70
    زمینه و هدف
    سازمان ها برای حرکت به سمت تعالی، ناگزیر از استقرار سیستم های نوین مدیریتی هستند. از جمله فنونی که در دو دهه اخیر از اروپا آغاز شده و در عرصه مدیریت کشور موضوعیت یافته، مدل تعالی سازمانی EFQM است. هدف این پژوهش ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رجایی قزوین بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM بود.
    روش بررسی
    این مطالعه توصیفی به صورت مقطعی در سال 1389 در بیمارستان شهید رجایی قزوین انجام شد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه استاندارد الگوی تعالی سازمانی EFQM بود که توسط کلیه مدیران مرکز تکمیل شد. روایی پرسشنامه بر اساس نظر خبرگان و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ آزمون شده که 97/0 به دست آمد. یافته ها با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدند.
    یافته ها
    بیمارستان مورد مطالعه در توانمندسازها در مجموع 99/183 امتیاز از 500(88/36 درصد از امتیاز مطلوب) را کسب کرد. در نتایج در مجموع 71/183 امتیاز از 500(75/36 درصد از امتیاز مطلوب) را کسب کرده و در کل، 7/366 امتیاز از 1000 امتیاز موجود در الگو را برای ارزیابی عملکرد، در سال 1389 کسب نموده است.
    نتیجه گیری
    یافته های این مطالعه نشان داد که این بیمارستان از نظر معیارهای الگوی سرآمدی در وضعیت متوسطی قرار دارد. داشتن دیدگاه سیستماتیک قوی، توجه به مدیریت مبتنی بر فرآیندهای سازمانی و نتیجه گرایی، استفاده از این مدل، برای بیمارستان های ایرانی که معمولا در این حوزه ها با مشکلات جدی روبرو هستند بسیار آموزنده و اجرایی است.
    کلیدواژگان: ارزیابی عملکرد، الگوی تعالی سازمانی، EFQM، بیمارستان شهید رجایی قزوین
  • تحلیل ساختار کیفیت مقالات علوم پزشکی طی سالهای 1387-1381
    محمود رضا گوهری، مسعود صالحی، نسیم وهابی، اعظم بذرافشان صفحه 79
    زمینه و هدف
    در این مقاله کیفیت مقالات منتشر شده در چهار مجله وابسته به یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر پایه بررسی و تحلیل روش تحقیق و روش های آماری مورد ارزیابی قرار گرفته است.
    روش بررسی
    در این پژوهش مقطعی انجام شده در سال 1389، از بین کلیه مقالات منتشر شده طی سال های 1381 تا 1387 در چهار مجله از مجلات وابسته به یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور که برابر با 1568 مقاله بوده است، تعداد 162 مقاله به روش طبقه ای چند مرحله ای انتخاب گردیدند. برای گردآوری داده ها، فرم ثبت اطلاعی برگرفته از پرسشنامه های استاندارد به کار گرفته شد. آزمون t یک نمونه ای و آزمون کروسکال والیس برای مقایسه امتیاز بخش های مختلف مورد استفاده قرار گرفت.
    یافته ها
    مطالعات مقطعی با 7/61 درصد(100 مقاله)، بیشترین نوع مطالعه را تشکیل می دهند. بخش مواد و روش های مقالات بیشترین امتیاز را کسب نموده و دارای کیفیت مطلوبی بود و بحث و نتیجه گیری کمترین امتیاز را به خود اختصاص داد. مقدار احتمال در 102مقاله(6/81 درصد) به طور صحیح ارائه شده است. در 6/58 درصد(95 مقاله) یافته های مقاله با پژوهش های داخلی مشابه مقایسه نشده بود، در حالی که فقط در 13 درصد(21 مقاله) از مقالات، مقایسه با پژوهش های خارجی مشابه صورت نگرفته بود.
    نتیجه گیری
    مطالعه ی حاضر نشان داد که کیفیت کلی بخشهای مختلف مقالات مطلوب نیست، از این رو به کارگیری متخصصین روش تحقیق و آمار در مطالعات مختلف پزشکی می تواند باعث ارتقاء کیفیت مقالات این شاخه از علم گردد.
    کلیدواژگان: مقالات علوم پزشکی، روش تحقیق، تحلیل کیفیت
|
  • Mohammad Tavakol, Mohsen Naseri Rad Page 10
    Background And Aim
    Social capital is one of the social determinants of health, which might have an important role in health inequalities. The amount of social capital gained by individuals differs depending on social circumstances; in fact, not all individuals can equally benefit from social resources of social capital. This study aims to examine the effect of social capital dimensions on being afflicted by cancer in patients referring to Cancer Institute of Tehran.
    Materials And Methods
    This is an analytic-descriptive study, the population of which included all patients aged over 14 and affected by stomach, colon and breast cancers, referring to Cancer Institute of Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran. The sample consists of 106 subjects who have been chosen using the classified probability sampling method. The data collection device was a questionnaire together with a structured interview. Social capital emphasizes the two structural and cognitive dimensions. Moreover, it stresses personal social capital.
    Results
    Health inequalities and cancer are the results of simultaneous interaction between the different dimensions of social capital and behavioral/psychological and biological factors. People enjoying similar social capital in life experience cancer-related stress and unhealthy behavior in different ways
    Conclusion
    An increase or decrease in any of the social capital components can lead to a change in the number of those getting the disease.
    Keywords: Cancer, Health Inequalities, Social Capital, Social Determinants, Sociology of Health
  • Reza Dehghan, Kambeiz Talebi, Abolghasem Arabioun Page 22
    Background And Aim
    This study aimed to assess the factors affecting organizational innovation and entrepreneurship at medical sciences universities in Iran. Such universities provide a wide range of services and products including prevention (hygiene), treatment (medical care), rehabilitation and palliative care, as well as their important mission, i. e., higher education and research in related fields.
    Materials And Methods
    In this study, the researchers developed and examined a model for organizational innovation and entrepreneurship, including 16 factors classified into structure, content (behavior) and context (periphery) of the subject. The data collection instrument was a pre-structured questionnaire containing 58 core questions on the Likert scale. The validity of the questionnaire was computed by elites, and its reliability was estimated using Cronbach's Alpha (94%). Of 389 questionnaires, 325 were collected and their data were analyzed by SPSS software, version 18.
    Results
    The three factors -- structural (structure), behavioral (content) and peripheral (context) -- which affect innovation and entrepreneurship are not favorable at medical universities.
    Conclusion
    This study shows that structural, behavioral and peripheral factors are the most important, which affect innovation and organizational entrepreneurship at medical sciences universities.
    Keywords: Organizational Entrepreneurship, Organizational Innovation, Medical Sciences Universities
  • Mehrdad Asadi, Hossein Nowrozi, Abdulhasan Kazemi, Mehraban Flahati, Ali Kazemi, Mohammad Adibpour, Khosro Sedigh Bayan, Seyed Amir Yazdanparast Page 34
    Background And Aim
    Candida spp can colonize in oral cavity in immunocompromised patients and can lead to candidiasis. Because of immunocompromised condition in patients with Down syndrome, this study aimed at the colonization rate of candida spp in the mouths of such patients.
    Materials And Methods
    This descriptive cross-sectional study was carried out on 53 patients with Down syndrome (29 males and 24 females) within the age range of 4-31 years (mean age: 11.1 years) and supported by the welfare organization, Tabriz branch. The samples were taken from the dorsal and buccal parts of tongues using sterile swabs, and were cultured on Sabouraud Dextrose Agar (SDA+ Chloramphenicol) and corm candida agar. Determination of candida species was based on phenotype characteristics and chlamydoconidia production in Corn Meal Agar containing Tween 80.
    Results
    Altogether 60 isolates of candida spp were isolated from 46 positive patients [26 males (56.52%) and 20 females (43.48%)]. C.albicans with 35 cases (66.03%) were the most frequent isolate and C.dubliniensis with 9 cases (16.98%), C.krusei with 7 cases (13.20%), C.globrata with 5 cases (9.43%) and C.tropicalis with 4 cases (7.54%) were the following ranks. In 12 patients (22.4%), there were more than one species of candida in their oral cavity.
    Conclusion
    Due to the immunocompromised condition in patients with Down syndrome caused by a decrease in IgA and the activity of H2O2 (main destructive agent of C.albicans), the necessity of colonization rate of Candida in such patients is recommended.
    Keywords: Down Syndrome, Candida, Fungal Colonization
  • Mohammad Amin Norozi, Mahdi Jahangiri, Forough Zare Derisi Page 42
    Background And Aim
    Hospitals are among the most important establishments providing health services, in which -- due to special hazards -- the observance of safety principles is of great importance. This research aimed to study the safety conditions at educational hospitals of Shiraz University of Medical Sciences(SUMS)
    Materials And Methods
    This cross-sectional descriptive study was conducted in all educational hospitals in Shiraz and their safety status was investigated using safety audit technique. To this end, audit checklists were prepared and completed through observation, interview with managers and officials of various departments as well as studying the related documents. Then, based on the realization of safety requirements, hospitals were classified into three levels of poor (lower than 50%), medium (5o-75%), and good (higher than75%).
    Results
    The mean realization of safety requirements in the studied hospitals was 58 percent. The highest and lowest levels of realization of safety requirements were related to radiation safety and safety management, respectively. Safety status was evaluated as poor in 25% and medium in 75% of the studied hospitals.
    Conclusion
    The safety conditions of the studied hospitals, especially as regards safety management, emergency response plan, and fire safety aspects were relatively poor. The most important reason for that was the lack of clarity of responsibilities and of safety organizational structure. To improve the safety status, hospitals are required to establish the Occupational Health and Safety Management System (OHSAS 18001).
    Keywords: Hospital, Safety Audit, Safety Managemet
  • Marziyeh Niknam, Mohammad Fararoui, Ali Kamkar, Narges Fouladi, Ali Mohamadi Page 52
    Background And Aim
    In recent years demand for a variety of cosmetic surgery, especially rhinoplasty has been increased in our country. Some research has shown that psychological factors influence the request for cosmetic surgery. Therefore, this study was performed to examine the dimensions of perfectionism.
    Materials And Methods
    The study was a causation - comparative study conducted in the spring and summer of 2010 in yasouj city. Fifty people undergone rhinoplasty surgery were compared with 50 subjects as controls. For the comparison of the dimensions and subscales of perfectionism, Frost multidimensional perfectionism scale was used. Data was analysed using SPSS software and dependent t test.
    Results
    Women using rhinoplasty were more than men. Most participants were single and between 26-30 years. The majority of the subjects had university education and their income level was between 7010000 to 9000000rials. There was significant difference in the Perfectionism subscale between the two groups in the Individual standards (P=0/001), order (P=0/001), concern about mistakes (P=0/001), parental criticism (P=0/001), doubt about action (P=0/013) and parental expectations (P=0/04). Generally the study showed significant difference in Perfectionism between the two groups(P=0/001).
    Conclusion
    People who had cosmetic rhinoplasty surgery were more perfectionists and were often negative perfectionists.
    Keywords: Perfectionism, Rhinoplasty, Frost
  • Fereidun Azadeh, Shanaz Nori Sandyani, Seyed Javad Ghazimirsaeed Page 61
    Background And Aim
    The international book fair is an opportunity for school libraries. This study was conducted to determine the role of the Tehran international book fair to provide books for school libraries.
    Materials And Methods
    The study is a descriptive survey. Employees and authorities worked in libraries affiliated to Tehran and Beheshti Medical Sciences Universities consisted the study population. Sample size included 41 individuals(26 staff and 15 officials). For data analysis descriptive statistics by using one sample t- test, chi square, ANOVA and correlation were used.
    Results
    The highest average score dedicated to choose books in school libraries was a scale of a 3/35± 0/89. With an average score of 3/06±0/07, the role of International book fair in supplying books for school libraries was moderate. Correlation test showed that problems of school libraries had the highest correlation(r=0/36) while the lowest correlation was related to the possibility of book supply(r =0/067).
    Conclusion
    The international book fair does not have an effective role in supplying books for school libraries. It is necessary to use new approaches to supply books for academic libraries.
    Keywords: Acquisition, School Libraries, International Book Fair