فهرست مطالب

فصلنامه پژوهشهای اقتصادی (رشد و توسعه پایدار)
سال سیزدهم شماره 2 (تابستان 1392)

  • تاریخ انتشار: 1392/05/02
  • تعداد عناوین: 9
|
  • حسین راغفر، زهرا محمدی فرد، کبری سنگری مهذب صفحات 1-16
    هدف از این پژوهش، «اندازه گیری فقر چندبعدی” در مناطق 22 گانه شهر تهران است. به دلیل نارسایی های موجود در رویکرد اندازه گیری فقر بر اساس درآمد (هزینه)، بررسی محرومیت ها بر اساس نیازهای اساسی همانند بهداشت، تغذیه، آموزش و آزادی های سیاسی، لازم و ضروری به نظر می رسد.
    در این پژوهش، با استفاده از رویکرد نظریه اطلاعات که توسط معصومی و لوگو (Maasumi & Lugo، 2006) ارائه گردیده، فقر چند بعدی، بر اساس چهار ویژگی درآمد، مسکن و آموزش و سلامت عمومی اندازه گیری شده که ابتدا فقر تک بعدی در هر کدام از چهار وی‍‍ژگی فوق، محاسبه، سپس بر اساس سطوح متفاوت قابلیت جانشینی بین ویژگی ها، فقر مطلق با رویکرد خط فقر تجمیع شده در مناطق مختلف نیز اندازه گیری شده و در مرحله بعد، محرومیت نسبی چند بعدی بر اساس رویکرد تمرکز قوی بر فقر مورد محاسبه قرار گرفته است.
    بر اساس نتایج به دست آمده، فقیرترین منطقه تهران بر اساس رویکرد درآمد، منطقه 19 و از نظر آموزش و مسکن نیز به ترتیب مناطق 19 و 17 هستند. بدترین وضعیت از نظر سلامت عمومی مربوط به منطقه 16 است. بیشترین نرخ فقر چند بعدی در منطقه 14 و کمترین نرخ در منطقه 1 دیده شد. همچنین میزان نرخ فقر چندبعدی به هر میزان که ضریب جانشینی بین ویژگی های مورد بررسی بیشتر باشد، کمتر می شود. 63 درصد از مردم تهران نیز دچار محرومیت نسبی هستند.
    کلیدواژگان: فقر چند بعدی، نظریه اطلاعات، خط فقر تجمیع شده، اجزای تشکیل دهنده خط فقر، محرویت نسبی
  • عباس شاکری، مریم افهمی صفحات 17-36
    هدف این مطالعه برآورد تابع سرمایه گذاری q توبین در ایران می باشد، یکی از مهمترین چالش هایی که یک بنگاه برای سرمایه گذاری با آن مواجه است، مساله تامین مالی می باشد. از آنجا که در عالم واقع بازار سرمایه کاملی وجود ندارد، هزینه منابع مالی خارجی و داخلی بنگاه با هم برابر نیست و بنابراین مساله اصطکاک مالی همواره در تصمیمات سرمایه گذاری مطرح است.
    در این مقاله مدل پویای سرمایه گذاری در چارچوب نظریه q توبین برآورد شده است. این مدل، سه نوع اصطکاک مالی قابل شناسایی یعنی هزینه های محدب انتشار سهام، انباشت بدهی و قیدهای وثیقه ای را بررسی می کند. برآورد این مدل با لحاظ شرایط بازارهای سرمایه و تامین مالی ایران و به پیروی از مدل هنسی و همکاران، روی داده های پانل 19 شرکت بورسی در دوره 88-1379 انجام شده است. تخمین ها نیز به دو روش GLS و GMM انجام شده و نتایج با یکدیگر مقایسه گردیده اند.
    کلیدواژگان: Q توبین، سرمایه گذاری، تامین مالی، اصطکاک مالی
  • رضا ولی نژاد ترکمانی، علی اصغر بانویی، محمد جلوداری ممقانی صفحات 37-59
    ساختار اقتصاد استان تهران با توجه به سهم بخش خدمات از کل ستانده و اشتغال استان که در سال 1380 به ترتیب 57 و 63 درصد می باشد، خدمات محور به شمار می رود و از این منظر، مشابه ساختار اقتصادهای پیشرفته است.
    هدف این مقاله، تبیین ساختار اقتصاد خدمات محور استان با استفاده از الگوی داده- ستانده و پیوندهای بین بخشی به روش بردار ویژه می باشد. در این راستا، سوال اساسی تحقیق این است که آیا به کارگیری روش بردار ویژه نسبت به روش های سنتی چنری- واتانابه و راسمیوسن می تواند اهمیت بخش های استان را برمبنای میزان ماندگاری واسطه ای در چرخه تولید بهتر ارزیابی نماید؟
    در این مطالعه، ابتدا جدول داده- ستانده سال 1380 استان تهران به روش AFLQij برآورد و سپس اهمیت بخش های اقتصادی استان برحسب پیوندهای پسین و پیشین در قالب سه روش چنری- واتانابه، راسمیوسن و بردار ویژه، مورد سنجش قرار گرفت.
    نتایج حاصله نشان می دهند که روش بردار ویژه می تواند اهمیت بخش های اقتصادی استان را بر مبنای میزان ماندگاری واسطه ای بخش ها در چرخه تولید تبیین نماید، بدین صورت که چهار بخش با سهم غالب فعالیت های صنعتی، به عنوان بخش کلیدی ظاهر شدند که متوسط سهم تقاضای نهایی از تولید کل آنها برابر 5/45 درصد می باشد، حال آنکه نسبت فوق برای 71 بخش اقتصادی و بخش های خدماتی استان، به ترتیب 76 درصد و 84 درصد است. در مجموع، نتایج حاصله تصویر متفاوتی از ماهیت بخش خدمات نسبت به اقتصادهای پیشرفته به دست می دهد و بدین ترتیب، به نظر می رسد که ماهیت خدمات در استان تهران برخلاف این اقتصادها، بیشتر خدمات مصرفی تا خدمات تولیدی است.
    کلیدواژگان: بخش خدمات، جدول داده، ستانده استان تهران، پیوندهای پسین و پیشین، روش بردار ویژه
  • حسین صادقی، مرتضی عزتی، علی شفیعی صفحات 61-84
    یکی از نهادهای مهمی که در اسلام مطرح شده و به طور ویژه ارمغان ادیان الهی و اسلام است نهاد انفاق است. انفاق می تواند بسیاری از مسایل جامعه مانند فقر و نابسامانی های درآمدی و مصرفی را اصلاح کند.
    این مقاله درصدد آن است، تا به بررسی عوامل موثر بر انفاق و رفتار تابع انفاق با توجه به آموزه های اسلامی بپردازد و تابع انفاق در ایران را به صورت تجربی تخمین بزند.
    با توجه به مطالعات نظری و تجربی انجام شده در زمینه هزینه های مذهبی و مالیات های اسلامی و همچنین درنظر گرفتن قواعد اسلامی و محدودیت های آماری، متغیرهای درآمد، ثروت، سن سرپرست خانوار و سرمایه مذهبی به عنوان متغیرهای توضیحی انتخاب شده اند. تابع مورد نظر به روش داده های تابلویی اقتصاد سنجی برآورد شده است. داده های مورد استفاده، داده های کلان و متوسط گیری برای خانوار برای استان های کشور در سالهای 1386-79 می باشند.
    نتایج مطالعه نشان می دهد: تابع انفاق به صورت تابعی نمایی می باشد و تابعی فزاینده از درآمد سرانه استانی، ثروت و سرمایه مذهبی می باشد.
    نوآوری های این مقاله در استفاده از داده های مستقیم انفاق، وارد کردن سرمایه مذهبی به عنوان یک عامل اثرگذار بر انفاق و وارد کردن عامل ثروت بر انفاق بوده که به خوبی در نتایج اثرگذار است و نتایج این برآورد را از مطالعات دیگر متمایز کرده است.
    کلیدواژگان: انفاق، تابع انفاق، سرمایه مذهبی
  • مجید اسلامی اندارگلی، حسین صادقی، محمد محمدی خبازان صفحات 85-106
    در این مطالعه، سعی شده تا با استفاده از تکنیک جدول داده- ستانده انرژی سال 1385، اثرات افزایش قیمت حامل های انرژی در قالب دو سناریو و در دو مرحله (اثرات مستقیم و غیرمستقیم) بر بخش های مختلف اقتصادی ایران محاسبه شود.
    طبق محاسبات صورت گرفته، در مورد نتایج اعمال سناریو اول (قیمت مصوب حامل های انرژی در سال 1390) و افزایش قیمت در مرحله اول (اثرات مستقیم) باید گفت که با افزایش قیمت حامل های انرژی در این سناریو، صنعت آجر با بیشترین درصد افزایش قیمت محصول یعنی 138 درصد در رتبه اول بیشترین تاثیرپذیری، بخش سیمان با افزایش قیمت 86 درصد در رتبه دوم و صنعت خدمات حمل و نقل، انبار اداری و ارتباطات با تغییر قیمتی برابر 65 درصد در رتبه سوم این معیار اثرگذاری قرار دارند.
    همچنین، بیشترین میزان افزایش قیمت محصولات بخش های مختلف در سناریو دوم (قیمت بر اساس پیش بینی موسسه بین المللی انرژی) به ترتیب، مربوط به صنایع آجر، سیمان و کاشی و سرامیک با افزایشی معادل 68/473، 74/347 و 81/199 درصد قرار دارند.
    به علاوه، با تعریف ماکزیمم افزایش قیمت در سناریو دوم، بیشترین افزایش بهای تمام شده از منظر تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم مربوط به بخش صنایع آجر به میزان 54/772 درصد، بخش سیمان با افزایشی برابر 90/599 درصد و بخش کاشی و سرامیک با افزایشی معادل 52/431 در رتبه های دوم و سوم، بیشترین افزایش در سطوح قیمت های محصول قرار دارند.
    کلیدواژگان: شاخص قیمت، حامل های انرژی، جدول داده - ستانده انرژی، ایران
  • سمیه آقامحمدی رنانی، محمد واعظ برزانی، رحیم دلالی اصفهانی، محمدرضا قاسمی صفحات 107-126
    بانک ها یکی از مهمترین موسسات مالی اقتصادی هستند که به دلیل تاثیرات خود بر بخش های مختلف اقتصاد، همواره مورد توجه محققان اقتصادی بوده اند. اما بانک ها علاوه بر عملکرد مثبتی که بر اقتصاد دارند از طریق ارائه خدمات خود، خصوصا نقش واسطه گری، موجب بی ثباتی اقتصادی می شوند؛ به طوری که بسیاری از محققان اقتصادی بانک ها را عامل بحران مالی اخیر می دانند.
    با توجه به اهمیت نقش بانک ها در بی ثباتی اقتصادی، در پژوهش حاضر به بررسی نقش واسطه گری مالی بانک های تجاری به عنوان عمده ترین محصول بانک های تجاری بر بی ثباتی اقتصادی پرداخته شده و میزان اثر بخشی محصول بانک های تجاری بر بی ثباتی اقتصادی، مورد آزمون قرار گرفته است.
    این بررسی نشان داد که بانک های تجاری به عنوان واسطه های مالی طی سال های 1386-1360 تاثیر منفی بر ثبات اقتصادی ایران داشته اند.
    کلیدواژگان: بانک تجاری، بی ثباتی اقتصادی، ارزش محصول بانک، واسطه گری مالی
  • کاظم فرهمندگلیان، ناصر شاهنوشی صفحات 129-149
    امروزه سیاستگذاران و اقتصاددانان، انتظارات عقلایی را به طور وسیع ‎در سیاست های پولی‍، مالی و تنظیمی مورد استفاده قرارمی دهند تا عملکرد اقتصادی کشورشان را بهبود بخشند. در تعدادی از الگوهای مرتبط با این سیاست ها، انتظارات با فرض عقلایی‍بودن و داشتن اطلاعات کامل در زمینه علم اقتصاد پایه گذاری شده است. اما در واقع فعالان اقتصادی درباره تعدادی از پارامترهای این مدل ها اطلاعات کافی و کاملی ندارند. این پارامترهای نامعلوم را می توان در طول دوره فرایند یادگیری در چارچوب انتظارات عقلایی تخمین زد.
    در این مطالعه، تاثیر سیاست های دولت بر تورم بر مبنای انتظارات عقلایی تحت فرایند یادگیری، الگو‎سازی ‎شده است. داده های مورد استفاده در این مطالعه از بانک مرکزی ایران (1388-1368) و همچنین از‎ برنامه های توسعه اقتصادی ایران ‎گرفته شده است.
    نتایج مطالعه نشان داد که تورم موجود در کشور، بیشتر از ساختار اقتصاد کشور و سیاست‍های دولت ناشی می شود و انتظارات تورمی مردم سهم ناچیزی در آن‎ دارد.‎ همچنین بر اساس نتایج حاصله فرایند یادگیری در ایران به سمت انتظارات عقلایی همگرا خواهد شد، لذا سیاست‍های اتخاذی توسط دولت برای کاهش تورم و افزایش اشتغال، ناکارآمد می‍باشد و پیشنهاد می شود که دولت از سیاست‍های غیر‍منتظره و ناگهانی جهت موثر واقع شدن برنامه های خود استفاده کند.
    کلیدواژگان: انتظارات عقلایی، سیاست پولی، فیلتر کالمن، انتظارات تورمی، مدل فضا - حالت، فرآیند یادگیری
  • ساناز منصوری، علی حسین صمدی، جواد ترکمانی صفحات 151-173
    مقاله های محدودی به بررسی تاثیر سیاست های سرکوب مالی بر رشد اقتصادی در ایران پرداخته اند. از آنجا که بخش کشاورزی جزو بخش های اساسی اقتصاد بوده و سهم عمده ای از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است و با توجه به اینکه طی دهه های گذشته، آزاد سازی مالی و به عبارتی حذف سیاست های سرکوب مالی، همواره یکی از موضوعات مورد توجه اقتصاد دانان مختلف بوده است، لذا در این تحقیق سعی شده تاثیر این سیاست ها بر رشد اقتصادی بخش کشاورزی به کمک روش های آزمون همجمعی گری گوری – هانسن و حداقل مربعات معمولی پویا DOLS مورد بررسی قرار گیرد.
    داده های مورد استفاده در این مطالعه شامل رشد تولید ناخالص داخلی کشاورزی، هزینه های غیر مولد دولت، معیارهای سرکوب مالی، شاخص ناپایداری سیاسی و سرمایه انسانی برای دوره زمانی 1341 تا 1386 می باشد.
    نتایج این مطالعه نشان داد کنترل نرخ ذخیره احتیاطی به عنوان معیار سرکوب مالی تاثیر منفی بر رشد اقتصادی بخش کشاورزی دارد. این امر نشان می دهد درصورتی که دولت سیاست حذف کنترل نرخ ذخیره احتیاطی بانک ها نزد بانک مرکزی را انتخاب نماید رشد سریع تری را در بخش کشاورزی تجربه خواهد کرد.
    کلیدواژگان: سرکوب مالی، رشد بخش کشاورزی، آزمون های همجمعی، شکست ساختاری، ایران
  • احمد صدرایی جواهری صفحات 175-185
    رویکرد سنتی به موضوع اندازه بنگاه و نرخ رشد آن، بر مبنای تحلیل ایستای مقایسه ای استوار است. لذا موضوع تغییرات رشد را طی زمان در نظر نمی گیرد. بر اساس رویکرد سنتی نظریه بنگاه، بنگاه ها یا در سطح اندازه بهینه قراردارند و یا اگر در این سطح قرار ندارند، فرض می شود که به رشد ادامه می دهند تا به سطح بهینه برسند.
    این مطالعه، رویکردی پویا را برای بررسی ارتباط بین اندازه بنگاه و نرخ رشد آن برای بنگاه های حاضر در صنعت بیمه طی سال های 1382 الی 1388 اتخاذ نموده است.
    در این مطالعه دو روش برای بررسی اعتبار نظریه گیبرات در صنعت بیمه ایران به کار گرفته شده است. در روش اول، موضوع استقلال دو ویژگی مهم بنگاه ها شامل اندازه و رشد بررسی می شود. روش دوم، مبتنی بر رگرسیون داده های تلفیقی (تابلویی) است.
    نتایج این مطالعه، اعتبار نظریه گیبرات را قویا رد می کند و نشان می دهد بنگاه های کوچک رشد سریع تری را نسبت به بنگاه های بزرگ تجربه نموده اند.
    کلیدواژگان: توزیع اندازه بنگاه ها، رشد بنگاه، رگرسیون داده های تلفیقی، شرکت های بیمه
|
  • Hossein Raghfar, Zahra Mohammadifard, Kobra Sangari Mohazab Pages 1-16
    The measurement of multidimensional poverty in 22 districts of Tehran is the main goal of this research. Studying human deprivation regarding basic needs i.e. health, nutrition, education and political freedom seems essential due to existing shortcomings of income-based poverty measurement approach. Here, we measure multidimensional poverty in terms of four attributes (income, housing, education and public health) using information theory approach developed by Maasoumi and Logo(2006) model. First, we calculate single-dimensional poverty based on each attribute. Then, according to difference in levels of substitutability among attributes we measure the absolute poverty using aggregate poverty line approach. The results show that the poorest districts of Tehran are district 19 in terms of income approach and districts 19 and 17 in terms of education and housing, respectively. The worst situation regarding public health belongs to district 16. The highest and the lowest multidimensional poverty rate were observed in districts 4 and 1 respectively. Furthermore, if substitution coefficient among attributes increases, then the multidimensional poverty rate will decrease. About 63 percent of Tehran population is of relative deprivation.
    Keywords: Multidimensional poverty, Information theory, Aggregate poverty line, Poverty line components, Relative deprivation
  • Abbas Shakeri, Maryam Afhami Pages 17-36
    The estimation of Tobin’s Q Investment function is the aim of the present paper. One of the most important challenges of investment for a firm is finance. In the real world, since there is no perfect capital market, the costs of financing through internal and external resources are not equal and friction problem occurs in investment decisions. In this paper, a dynamic investment model is estimated in context of Tobin’s Q theory. This model accounts for 3 identifiable financial frictions, i.e., convex costs of issuing equity, overhang from outstanding debt and collateral constraints. The model is estimated with reference to capital and financial markets in Iran based on Hennessy et al (2007) approach using panel data of 19 companies during 2000-2009. The GLS and GMM methods are used for estimating and comparing the models.
    Keywords: Tobin's Q, Investment, Finance, Financial friction
  • Reza Valinezhad Torkamani, Ali Asghar Banouei, Mohammad Jelodari Mamaghani Pages 37-59
    The statistical data of Tehran Province shows that the ratios of output and employment of service sector to total provincial output and employment are 57 and 63 percent in 2001, respectively. The aim of this article is to quantitatively explain the structure of service –based economy of province, using Input-Output Model and intersectional linkages by Eigen Vector method. So, the main question in this research is that can the usage of Eigen vector method rather than traditional methods like Chenery-Watanabe and Rasmussen methods evaluate more precisely the importance of provincial economic sectors on the basis of intermediate viability in the production process? For this purpose, first the Input-Output Table of “Tehran Province” for 2001 was estimated by AFLQ method, and then the importance of provincial economic sectors was measured in terms of forward and backward linkages by Chenery-Watanabe, Rasmussen and Eigen vector methods. The results show that Eigen Vector Method can explain the importance of economic sectors of province on the basis of intermediate viability in the production process, in such a way that four key sectors are of dominant shares in industrial activities which their average share of demand out of total output is 45.5 percent, but ratios for 71 economic and service sectors are 76 percent and 84 percent, respectively. In general, results show that the nature of service sector in Tehran province is different from the services in modern economies. The main reason is that the service sector in Tehran is the consuming rather than producing sector.
    Keywords: Service sector, Input, output table of Tehran province, Backward, forward linkages, Eigen vector method
  • Hossein Sadeghi, Morteza Ezzati, Ali Shafiei Pages 61-84
    One of the most important institutions and the special gift of divine religions including Islam is charity institution. Charity may overcome many social problems like poverty and disarray of the income and expenditure. This research is intended to investigate the factors influencing charity and the charity function behavior according to the teachings of Islam and to estimate empirically charity function in Iran. Regarding theoretical and empirical studies on religious expenditure and Islamic taxes; and considering Islamic rules and statistical limitations, the selected explanatory variables are income, wealth, age of householder and religious capital. The charity function is estimated using a panel data consisting of provincial data during the years 2000-2007. The estimation of an exponential charity function shows that charity is an increasing function of provincial per capita income, wealth and religious capital. Using direct data on charity and entering religious capital and wealth as effective factors on charity are of innovations of the paper which differentiates current research from the other studies.
    Keywords: Charity, Charity function, Income distribution system in Islam, Religious capital
  • Majid Eslami Andargoli, Hossein Sadeghi, Mohammad Mohammadi Khabbazan Pages 85-106
    In this study, we survey the effect of increase in energy carrier prices on Iran’s economic sectors using input - output (I-O) table of energy in 2006. This investigation is done in two stages including direct and indirect effects and two scenarios. These scenarios consist of a) the price of energy carriers adopted in 2010, and b) prices based on forecasts of the International Institute of Energy. Calculations of the first scenario and the first stage (direct effects) indicated that the brick and cement industries and transportation, warehousing and telecommunications services have been affected by 138, 86 and 65 percent in price increases, respectively. Also, the highest growth in product prices in the second scenario obtained in brick, cement and ceramic and tile industries by 473.68, 347.74 and 199.81 percent respectively. Furthermore, with defining maximum prices of energy carriers in the second scenario, the highest increase in marginal cost according to direct and indirect effects devoted to the brick, cement and ceramic and tile industries equivalent to772.54, 599.9 and 431.52 percent respectively. These industries ranked in the first to third places due to increase in product prices.
    Keywords: Price index, Energy carriers, Input, output (I, O) table of energy, Iran
  • Somayeh Aghamohammadi Renani, Mohammad Vaez Barzani, Rahim Dallali Esfahani, Mohammadreza Ghasemi Pages 107-126
    Banks as important financial institutions have drawn attention of economic researchers because their impacts on various economic sectors. Despite positive role which banks play, they cause economic instability due to providing services particularly intermediary ones, so that most of economic researchers consider banks as main cause of current financial crisis. With regard to role of banks in economic instability, this research pays attention to financial intermediary role of commercial banks as their main product on economic instability. In particular, this research tests the impact of commercial bank products on economic instability as the core hypothesis. The results show that commercial banks as financial intermediaries had negative impact on Iran’s Economic stability during 1981-2007.
    Keywords: Commercial Bank, Economic instability, Product value of bank, financial intermediary
  • Kazem Farahmand Gelyan, Nasser Shahnoushi Pages 129-149
    Today, policymakers and economists use widely rational expectations (RE) in monetary, financial and regulatory policies to improve their country economic performance. In some of the pertinent models to these policies, expectations have been formed by assuming rationality and full information on economics. Indeed, economic agents have no perfect information about some parameters of these models. These unknown parameters can be estimated in the form rational expectations during learning process. In this research, the impact of government policies on the inflation rate has been modeled on the basis of rational expectations under learning process. Data has been gathered from Central Bank of Iran (CBI) and Iran’s economic development plans over the period 1989-2009. Results show that current inflation in the country originates mainly from economy structure and government policies, so share of public inflationary expectations is negligible. In addition, the learning process in Iran will converge to rational expectations, thus government policies for reducing inflation and increasing employment are inefficient. It is recommended that government adopt unanticipated and sudden policies to be effective its plans.
    Keywords: Rational expectations, Monetary policy, Kalman filter, Inflationary expectations, State space model, Learning process
  • Sanaz Mansouri, Ali Hussein Samadi, Javad Torkamani Pages 151-173
    There have been few studies working on effects of financial repression policies on Iran’s economic growth. Considering the huge share of agricultural sector, we have been trying to fill this gap by the help of time series data from 1962 to 2007 on agricultural GDP, unproductive government expenditure, human capital, industrial price index, political instability, and financial repression measures. Results show that controlling the bank reserve requirement ratio as a proxy for financial repression has negative effect on economic growth of agricultural sector. This indicates that reducing controls on this parameter will help government to achieve higher rate of growth.
    Keywords: Financial Repression, Agricultural Growth, Cointegration Tests, Structural Breaks, Iran
  • Ahmad Sadraei Javaheri Pages 175-185
    Traditional approach to the firm size and its growth rate is based on comparative statics analysis and it does not really deal with the dynamics of growth. This paper takes a dynamic approach to investigate the relationship between firm size and its growth rate for Iranian insurance firms during 2003-2009. The study applies two ways to verify the validity of Gibrat's law in Iranian insurance industry. First way is to consider the independence of two important attributes of firms including firm size and growth rates. The second way is based on panel regression estimation. The results of the study reject the validity of Gibrat’s law and indicate the fact that small firms grow faster than their larger counterparts.
    Keywords: Firm size distribution, firm growth, panel regression, insurance firms