فهرست مطالب
مجله سینما و ادبیات
پیاپی 39 (زمستان 1392)
- 240 صفحه، بهای روی جلد: 70,000ريال
- تاریخ انتشار: 1392/10/10
- تعداد عناوین: 59
-
سخنی با خوانندگانصفحه 3
- سینمای جهان
-
نظاره گر هراس آلود ویرانه ها / زندگی و آثار راینر ورنر فاسبیندرصفحه 4
-
تا مرز جنون از خودم راضیام / گفت وگو با راینر ورنر فاسبیندرصفحه 12
-
در اسارت دیوارها / مروری بر سینمای راینر ورنر فاسبیندرصفحه 16
-
فاسبیندر و سیاست فیلمصفحه 24
-
شرط بندی بر سر محال / درباره فیلم «علی: ترس روح را میخورد»صفحه 30
-
ایده هایی برای کاذب شدن / فاسبیندر در «عشق سردتر از مرگ است»صفحه 32
-
انفجار هسته درونی یک ژانر / فاسبیندر و سیاست ملودراماتیکصفحه 34
-
نقدی بر فیلم «رولت چینی» / یک بار دیگر ابوالهولصفحه 38
-
مارتا: وصیتنامه پریشان خیال فاسبیندرصفحه 40
-
نیمی از روز و تمام یک شب / درباره «ازدواج ماریا براونصفحه 42
-
تحلیل امنیت و ناامنی نشانه ای در جابه جایی روابط قدرت در فیلم «لی لی مارلن»صفحه 44
-
سینمای فاسبیندرصفحه 47
-
ای که خواهان تولدی دیگری! نخست مرگ را پذیرا باش / یادداشتی بر فیلم «ورونیکا فوس»صفحه 52
- مطالب آزاد
-
فردیت در برابر هیولای تشکیلات / فرد زینه مان از زبان خودشصفحه 56
- مخالف خوان
-
گذشته،چراغ راه آینده؟ / آیا نقد سینمای ایران تئوری بردار نیست؟صفحه 60
- سینمای ایران
-
دستاویزی برای بودن و خیره شدن / اجرای پست مدرنیسم در سینمای ایران در نشست امید بنکدار، کیوان علیمحمدی، شهرام مکری، جواد طوسیصفحه 68
-
تلاش کنیم تا اجزا و عناصر پست مدرنیستی را در سینمای ایران بیابیم!صفحه 84
-
میان زمین و آسمان / پست مدرنیسم در سینمای ایرانصفحه 88
-
سه برداشت / پست مدرنیسم در سینمای ایرانصفحه 90
-
قاب عکس تک افتاده / پست مدرنیسم در سینمای ایرانصفحه 92
- سینمای مستند
-
پنهان آشکار / گفت وگو با «محمدرضا اصلانی» درباره ی فیلم «تهران، هنر مفهومی»صفحه 96
-
«پرسه زنی» دوربین فیلمبرداری در روزمرگی آیینه ای تهرانصفحه 98
- داستان و شعر
-
تعریف های طول عمرصفحه 102
-
شعرهای شارل بودلرصفحه 103
-
کراوسصفحه 104
-
شرط بندیصفحه 106
-
املت کبریصفحه 108
- نقد و بررسی
-
دنیای دیوانه ی دیوانه ی دیوانه / شیوه مواجهه نویسنده ایرانی با پست مدرنیسم در نشست شیوا ارسطویی، محمدرضا گودرزی، محمدحسن شهسواریصفحه 111
-
فراداستان های منصفحه 122
-
نور، مکان و میزانسن در رفتارهای پسامدرنصفحه 132
-
شوالیه بازی در هوای بارانیصفحه 135
-
چند اشتباه متداول درباره ی پسامدرنیسمصفحه 142
-
انگار نه تا به حال کافکا خوانده و نه اسمی از جویس شنیده / کوتاه درباره پست مدرن های آلمانی زبانصفحه 146
-
پایان این کتاب کاملا باز استصفحه 148
-
زبان به مثابه محور وضعیت پست مدرنصفحه 150
-
پست مدرنیست بودن، اشتیاق سوزان من نیست! / گفت و گو با علی باباچاهیصفحه 154
-
وقتی بازی های پست مدرنیستی نجات بخش می شوندصفحه 163
-
اعتراض به سبک پست مدرنصفحه 164
-
داستان پسامدرنیستی ماصفحه 166
-
پسامدرنیسم و جهانشمولیصفحه 168
-
لمس: چگونه می توانیم گاهی به خودمان سر بزنیمصفحه 174
-
پست مدرنیسم و ماصفحه 178
-
کسب و کار مردم کشتن است / نگاهی به رمان پست مدرنیستی سلاخ خانه شماره پنجصفحه 184
- پرونده ویژه
-
پهلو به پهلوی تاریخ / مصاحبه با آلیس مونرو؛ برنده جایزه نوبل 2013صفحه 186
-
سفر به کودکی / زندگی عزیزصفحه 190
- گفت وگوی ادبی
-
ادبیات هزینه های عبور از سنت به تجدد را کاهش می دهدنقد اجتماعی و شهامت اخلاقی / گفت وگو با محمد به ارلوصفحه 196
-
داستان هایی با نگاه چپصفحه 198
-
هر کس بازیگر بازی خودش است / گفت و گو با حبیب احمدزادهصفحه 199
- میز روشنفکری
-
با تخیل، جهانی را بسازید، ولی با تفکر آن را نقد و تحلیل کنید / رابطه روشنفکری و هنر در گفت وگو با داریوش شایگانصفحه 204
- مطالب آزاد
-
دعوت به تماشای دوزخ / مرگ در ونیزصفحه 209
-
شاهنامه مردمی ترین کتاب نزد ایرانیانصفحه 212
-
زاویه نگاه و تاثیر آن در تولید هنریصفحه 218
-
از تو چه خواهد ماند، برتولت؟صفحه 219
-
نویسنده ادبیاتی نو و عجیب، بازتاب قرنی دگرگون و شرمگینصفحه 220
- تجسمی
-
نقاشی ایستاده با چتر، کنار سه پایه اش / گفت وگو با پرویز کلانتری درباره نقاشی و شعر مدرن ایرانصفحه 226
-
کوه نشینی بی بدیل در کوهستانصفحه 231
- نقد کتاب
-
ریختن آب در خوابگاه خوانندگان / گفت وگو با محمدرضا کاتب درباره رمان «بی ترسی»صفحه 232
-
روزی که قرار بود مثل گذشته نباشد / گفت وگو با مهشید میرمعزی مترجم رمان «قطار شبانه لیسبونصفحه 236