فهرست مطالب
مجله سینما و ادبیات
پیاپی 42 (مهر و آبان 1393)
- 224 صفحه، بهای روی جلد: 85,000ريال
- تاریخ انتشار: 1393/07/01
- تعداد عناوین: 61
- سینمای جهان
-
زندگی و آثار ژان پی یر ملویل با نگاهی به تاریخچه سینمای فرانسه/ پدرخوانده یانکی موج نو فرانسهصفحه 4
-
گفت و گو با ژان پی یر ملویل درباره آثارش/ دستکش سفید تدوینگر استصفحه 12
-
نگاهی به سینمای ژان پی یر ملویل / کسی که مثل هیچ کس نیستصفحه 15
-
بازنمایی جنسیت در تریلرهای ژان پی یر ملویلصفحه 20
-
مساله ی اشیای تقویت شده در فیلم گنگستری؛ به بهانه ی ژان پی یر ملویلصفحه 22
-
سامورایی: راه رفتن بر مرز باریک میان امر نمادین و امر واقعیصفحه 24
-
تیپاژ و عقلانیت ابزاری در سینمای نوار ملوین/ رویای پایان خوشصفحه 26
-
گنگستر، نه صرفا همچون یک قهرمان تراژیکصفحه 28
-
در قلمرو نور و تاریکی: کودکان وحشتناکصفحه 31
-
درباره ارتش سایه ها/ مقاومت بی ثمر استصفحه 34
-
مروری بر عناصر روایی و سبک شناسی آثار ژان پی یر ملویلصفحه 38
-
بازنویسی خود: ملویل در مقام مولفصفحه 41
- فیلم/ فلسفه
-
میتری: پدیدارشناسی و ماهیت مضاعف تصویر سینماییصفحه 44
-
ژان میتری؛ پدیدارشناسی تصویر و زبان فیلمصفحه 47
-
مونتاژ به مثابه بیان تکین فیلمصفحه 52
- مخالف خوان
-
جایگاه فیلم های هنری اروپایی در فرهنگ سطح پایین آمریکاییصفحه 56
- فیلم ها و احساس ها
-
پیش درآ»دی بر سینمای فیلیپ گرل/ میزانسن انزوا، انزوای میزانسنصفحه 62
-
کودک سریصفحه 67
-
شکست لذت جویانه: فیلیپ گرل و عشاق معمولیصفحه 68
-
گفت و گو با فیلیپ گرل، به بهانه اکران یک تابستان سوزان/ عاشقانه های سیاسیصفحه 72
- سینما اسطوره
-
گفت و گوی سینما و ادبیات با الک نگین فیلمنامه نویس برنده ی جایزه ی کن/ هنرمند نمی تواند باور نداشته باشدصفحه 76
-
یادداشت اندری زویاگینتسف بر فیلم لویاتان/ قهرمانان زمین نوآبادصفحه 81
- مطالب آزاد
-
سینمای با هوشصفحه 82
- سینمای ایران
-
میزانسن، فرزند مشروع یا نامشروع تئوری مولف؟ / نشست محمود کلاری، کیانوش عیاری، بهروز افخمی، جواد طوسیصفحه 85
-
میزانسن در شش نماصفحه 98
-
بدون میزانسن هرگزصفحه 104
-
وقتی از میزانسن حرف می زنیم، از چه حرف می زنیمصفحه 107
-
میزانسن در سینمای ناصر تقوایی/ آفریننده ی نامرئی و نمایش خدای گونگی کارگردانصفحه 110
-
نگاهی به میزانسن در فیلم های رخشان بنی اعتماد/ در کوچه باد می آیدصفحه 112
-
میزانسن در سینمای کیانوش عیاری/ خیلی دور، خیلی نزدیکصفحه 115
-
میزانسن نام دیگر سینماستصفحه 118
- شعر و داستان
-
شعری از شارل بودلرصفحه 121
-
تحلیل شعر تناظرهای بودلرصفحه 122
-
میز تحریر منصفحه 124
-
زهر چشمصفحه 126
-
بیشه های پیوستهصفحه 127
- نقد و بررسی
-
آداب دلدادگیصفحه 129
-
آداب نوشتن و خواندن از سه منظر متفاوت: نغمه ثمینی، محمدحسن شهسواری، پیمان هوشمندزاده/ وقت نوشتن هوا آفتابی استصفحه 130
-
آداب خودزنی در تاریکی مطلقصفحه 140
-
جایی که می نویسمصفحه 144
-
همه جا، همه چیز، همه طور بخوان و بنویسصفحه 152
-
قلم های الکترونیکی منصفحه 154
-
داستان پناه منصفحه 156
-
مدادها لای کتاب ها ماندندصفحه 158
-
زمین، انسان، خیال و نوشتارصفحه 160
-
وقت های پر برکت نوشتنصفحه 163
-
الهام؟صفحه 166
-
مکان در زمان نوشتنصفحه 168
-
اشباح مهربان من/ ساعت گرگرصفحه 172
-
هیچ آدابی و تربیتی مجوصفحه 176
- پرونده ویژه
-
زندگی جای دیگری است/ گاهشمار زندگی و آثار میلان کوندراصفحه 180
-
ارزش بیهودگی/ کند و کاوی در زمان جدید میلان کوندراصفحه 182
-
دعوت به جشن خنده و فراموشیصفحه 189
-
کافکا، هایدگر، فلینیصفحه 192
- گفت و گوی ادبی
-
شعر باید زلزله باشد/ گفت و گوی طولانی دو دوست/ علی عبداللهی همراه با سیدعلی صالحیصفحه 194
- مطالب آزاد
-
رمز محاکمهصفحه 200
-
ولادیمیر نابوکوف و پنینصفحه 206
- تئاتر
-
گفت و گو با محمد یعقوبی نویسنده و کارگردان تئاتر/ دیوید لینچ فیلمساز محبوب من نیستصفحه 212
-
درباره اقتباس تئاتری محمد یعقوبی از رمان دل سگ/ کمدی یا گروتسکصفحه 218
- میز روشنفکری
-
روشنفکری ادبی در گفت و گو با داریوش آشوریصفحه 219
-
روشنفکریصفحه 222