فهرست مطالب

فیلم - پیاپی 481 (آبان 1393)

ماهنامه فیلم
پیاپی 481 (آبان 1393)

  • 132 صفحه، بهای روی جلد: 50,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1393/08/05
  • تعداد عناوین: 28
|
  • فلاش بک
  • پیام هایی از خوانندگان و پاسخ به برخی از آن ها
    صفحه 8
  • خشت و آینه
  • پیکسل به جای نقره/ در یک پیچ (یا پاگرد)تاریخی/ بهشت فیلم سازان بی استعداد/ منطق درام یا جذابیت عبور از خط قرمز؟/ آن روی سکه های اهدایی/ سینما سینماست!/ من نویسنده ی شبکه ی باران نیستم
    صفحه 10
  • رویدادها
  • فیلم های تازه: ایران برگر (مسعود جعفری جوزانی)، جاده ی شهریار (سعید قاضی میرسعید)، یحیی سکوت نکرد (کاوه ابراهیم پور)، هاری (امیراحمد انصاری)/ امروز، نماینده ی سینمای ایران در هشتادوهفتمین دوره ی رقابت های اسکار...
    صفحه 12
  • درگذشتگان
  • هوشنگ منظوری/ غلام علی پورعطایی/ حامد خسروی
    صفحه 22
  • ایستگاه
  • هومن بهمنش/ محسن تنابنده/ بابک حمیدیان/ سیامک صفری/ احسان عبدی پور/ سام قریبیان
    صفحه 24
  • دیده بان
  • ملاحظاتی درباره ی چند نکته از اوضاع این روزهای سینمای ایران
    صفحه 26
  • اتفاق خودش می افتد
  • گزارش یک سفر ناکام به جشنواره ی کودک اصفهان
    صفحه 28
  • در تلویزیون
  • ایستگاه آخر: مهر، آخرین ماه مدیریت گروه فعلی بر صداوسیما بود؛ ماهی پراتفاق که باز هم برای رسانه ی ملی خبر و حاشیه ساخت/ استارت بد: چند نکته درباره ی پوشش تلویزیونی دومین رویداد بزرگ ورزشی سال/ مستندسازی صنعتی، آری یا نه؟: واردات راحت تر و بی دردسرتر است!
    صفحه 32
  • یادها و خاطره ها
  • جذابیت پنهان ترجمه ی سه جانبه ی فیلم: تریستانای بونوئل چه گونه ترجمه و دوبله شد؟
    صفحه 35
  • نمای دور
  • بسیار عجیب ولی واقعی: بازگشت دیوید لینچ با فصل سوم تویین پیکس/ مستندی درباره ی نیکلاس ویندینگ رفن ساخته ی همسرش: وقتی یک فیلم ساز خوب، فیلم خوب نمی سازد/ خانه ی دیلیپ کمار، میراث فرهنگی شناخته شد: برای نزدیک کردن قلب های مردم هند و پاکستان
    صفحه 42
  • روی پرده
  • نگاهی به چند فیلم مهم روی پرده ی سینماهای جهان: دختری که رفت (دیوید فینچر)، خزانه (میشاییل روسکام)، مهمان (آدام وینگارد)، دروغ مصلحتی (فیلیپ فالاردو)، جیمی: همه چیز در کنارم است (جان ریدلی)
    صفحه 46
  • نمای متوسط
  • طبیب (فیلیپ استولز)/ دیو و دلبر (کریستوف گان)/ لبه ی فردا (داگ لیمن)/ پسر کو ندارد نشان از پدر (هیروکازو کوریدا)
    صفحه 52
  • یک فیلم، یک ترانه
  • ترانه ای برای روزهای خوب زندگی: روزگاری که با هم داشتیم
    صفحه 55
  • فیلم های روز
  • فیلم لگویی (فیلیپ لرد، کریستوفر میلر)/ فراخوانی (جیسن استون)
    صفحه 56
  • نمای درشت
  • نقدی بر فیلم مردان ایکس: روزهای آینده ای سپری شده (برایان سینگر)/ گفت وگو با کارگردان/ بازتاب های فیلم در میان منتقدان/ نکاتی در حاشیه ی فیلم
    صفحه 60
  • جغرافیای هلاکت و شکنجه
  • نقدی بر سریال محبوب کارآگاه حقیقی (نیک پیتزولاتو)
    صفحه 68
  • مباحث تئوریک
  • تاملی بر قرارداد متن و فاصله گذاری: بازی گربه و بی سیم
    صفحه 71
  • دیزنی و دیگران
  • گزارش سی و هشتمین جشنواره ی انیمیشن اتاوا
    صفحه 74
  • مثل یکی از خواب های تروفو
  • گزارش بیست وهشتمین جشنواره ی بولونیا
    صفحه 78
  • رمزها و قراردادها
  • روایت های سینمایی چه گونه نظام های معنایی خود را پدید می آورند؟
    صفحه 81
  • درگذشتگان
  • ریچارد آتن بورو/ لورن باکال/ ایلای والاک/ گوردون ویلیس/ تاتیانا ساموییلوا/ جیمز گارنر
    صفحه 84
  • پرفروش های ژاپنی
  • انیمیشن بساز، می فروشه!/ فیلم دوستاره
    صفحه 88
  • تماشاگر
  • نگاهی به تصویرپردازی و قاب بندی ایدا (پاول پاولیکوفسکی): ارتفاع متروک؛ درک یک سقوط
    صفحه 90
  • نقد فیلم
  • دو نقد بر آتش بس2 (تهمینه میلانی) و گفت وگو با کارگردان/ سه نقد بر خانوم (تینا پاکروان) / دو نقد بر خواب زده ها (فریدون جیرانی)/ گزارش اکران
    صفحه 98
  • سینمایی که مخاطب خود را گم کرده: سینمای دولتی و بحران مخاطب، با نگاهی به چند فیلم اخیر سینمای ایران
    صفحه 114
  • معرفی و نقد کتاب
  • نگاهی به سه کتاب سینمایی/ سه یادداشت
    صفحه 117
  • نامه ها
  • پاسخ به پرسش خوانندگان
    صفحه 120
  • بیست سال پیش در همین ماه
  • نگاهی به شماره ی 166 ماهنامه ی «فیلم» (آبان 1373)
    صفحه 122