فهرست مطالب

فیلم - پیاپی 485 (دی 1393)

ماهنامه فیلم
پیاپی 485 (دی 1393)

  • نام های ماندگار سی نمای ای ران، از دو نسل
  • 132 صفحه، بهای روی جلد: 50,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1393/10/20
  • تعداد عناوین: 33
|
  • ناصر تقوایی، از سرزمین های جنوب: مردی که ایستاد
    صفحه 8
  • اصغر فرهادی و معیارهای تازه ای برای سینمای ایران: اهمیت فرهادی بودن
    صفحه 12
  • ناصر ملک مطیعی، ستاره ی اول: عیار بالای ناصر
    صفحه 16
  • شهاب حسینی، درویشی که در یک اقلیم نمی گنجد: با چشم هایی که می خندند
    صفحه 18
  • فخری خوروش، شمایل سال های طلایی بازیگران زن: فریاد تئاتر، نجوای سینما
    صفحه 20
  • لیلا حاتمی: همین بی پیرایگی دست نیافتنی...
    صفحه 25
  • علیرضا زرین دست، کلاسیک نوگرا: یکی از عصر طلایی
    صفحه 28
  • تورج اصلانی، استاد بازیگوشی های دیجیتالی: میل به متفاوت بودن
    صفحه 31
  • امیر اثباتی فقط طراح صحنه و لباس نیست: خیلی خیلی نزدیک
    صفحه 34
  • مرتضی حنانه، آغازگر جدی موسیقی متن در سینمای ایران: زرگری ها و نقادی های زمانه
    صفحه 38
  • کارن همایون فر، پرکارترین آهنگ ساز سینمای این سال ها: مردی برای تمام فصول، ماه ها، روزها و ساعت ها
    صفحه 40
  • فرهاد مهراد و خاطره های نداشته اش از دروازه غار و سیداسماعیل: مردی که ژانر شد
    صفحه 44
  • رضا یزدانی؛ صدای سینمایی: فریاد خش دار خاطره
    صفحه 46
  • صدای منوچهر اسماعیلی، طنین و تصویر «قهرمان»: آن صلابت لرزان
    صفحه 50
  • رفعت هاشم پور، دوبلوری پرتوان، منزجر از دوبله!: نرمی ابر و خروش آذرخش
    صفحه 54
  • عباس گنجوی، پدر تدوین فیلم در ایران: بهای دلم را دادم
    صفحه 57
  • هایده صفی یاری، تدوین یعنی نگاه به پیرامون: ستیز با غرور کاذب
    صفحه 60
  • نظام الدین کیایی، هنوز صدا، فقط صدا: بوم و گلدون
    صفحه 65
  • محمدرضا دلپاک، از صدادار کردن فیلم ها تا بخشیدن روح و زندگی به آن ها: رنگ صدا
    صفحه 72
  • اکبر عالمی، ابن مشغله، همه فن حریف: دو روی سکه
    صفحه 76
  • پارس فیلم تقدیم می کند: «چینه چیتا» به سبک ایرانی
    صفحه 79
  • غلام حسین میرزایی معروف به «غلام ژاپنی»: من این عالم عشقو به عالم نفروشم...
    صفحه 83
  • البرز، راما و مرکزی، استودیوهای سه گانه ی دوبلاژ در یک ساختمان: خیابان ارباب جمشید، پلاک 32
    صفحه 85
  • استودیو فیلمساز، لابراتوار خاموش: مقهور کودتای دیجیتال
    صفحه 88
  • شهرک سینمایی غزالی، یادگاری از زنده یاد علی حاتمی: شهری برای رویاسازی
    صفحه 91
  • سینما مایاک، پیش از افتتاح و پس از ویرانی: و در آغاز، هم بود
    صفحه 94
  • مجتمع های سینمایی، رو به گسترش: پردیس های سینمایی، روزگار نو
    صفحه 97
  • علی عباسی؛ تهیه کننده نه به معنای فقط سرمایه گذار: فیلم هایم نسوختند،خودم که سوختم...
    صفحه 102
  • منوچهر محمدی، تهیه کننده ی مولف: دل مشغول دغدغه های اخلاقی این روزگار
    صفحه 106
  • پرویز دوایی، از نقد فیلم تا موسیقی کلام و نوستالژی: مرد راستین واژه ها
    صفحه 109
  • مجید اسلامی، منتقد فیلم: مچ پوینت یا چه گونه یاد گرفت علافی هم عالمی دارد
    صفحه 113
  • سینما آزادی، آتش سوزی و بازسازی: سوختن و ساختن
    صفحه 118
  • خانه ی سینما، تعطیلی و بازگشایی: دوئل در آفتاب به یاد سید فیلد
    صفحه 120