آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۱
ایران
۴

مالیات و عراق، سوژه های داغ مبارزات انتخاباتی ایتالیا

رومانو پرودی اعلام کرد، در صورتی که ائتلافش در انتخابات سراسری 9 و 10 آوریل (20 و 21 فروردین) پیروز شود 2600 سرباز ایتالیایی مستقر در عراق را در اسرع وقت به کشور باز می گرداند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رومانو پرودی، کاندیدای چپ میانه در رقابت های نخست وزیری ایتالیا، در دومین مناظره تلویزیونی اش با سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا این اظهارات را بیان کرد.

پرودی گفت: زمانی که ما دولت را در دست بگیریم، درباره عقب نشینی سریع سربازان از عراق در شرایطی امن و پس از گفت وگو با مقامات عراقی، تصمیم گیری می کنیم تا اوضاع را در این کشور به مخاطره نیندازیم.

در عوض برلوسکونی با بی اعتنایی نسبت به مخالفت های داخلی، از حمله امریکا به عراق و اعزام 3 هزار نیروی این کشور به عراق دفاع کرد. در حال حاضر 2600 نیروی ایتالیایی در عراق مستقر هستند.

موضوع مالیات ها که در حال حاضر مساله حساسی برای ایتالیایی ها به شمار می آید، از دیگر موضوعات مورد بحث در این مناظره بود. ایتالیایی ها از کاهش محسوس استانداردهای زندگی شان بسیار نگران و عصبی هستند.

پرودی طرح هایی را برای اعمال مجدد مالیات بر ارث که از سوی محافظه کاران حذف شده بود، در دستور کار دارد. وی تاکید کرد: این مالیات تنها بر ؤروتمندان تاؤیر می گذارد، کسانی که میلیون ها یورو در حساب هایشان دارند. برلوسکونی ائتلاف چپ میانه را ائتلافی توصیف کرد که در نظر دارد ؤروت را از طبقه میانه بگیرد و به کسانی که طبقه ضعیف خوانده می شوند، بدهد.

خبرگزاری رویتر نیز اعلام کرد، برلوسکونی در این مناظره تلویزیونی متعهد شد تا در صورت پیروزی در انتخابات مالیات بر مسکن را حذف کند. وی متعهد شد تا مالیات سالانه مسکن را که بر اولین مسکن مردم تعلق گرفته و سالانه 3\2 میلیارد یورو افزایش دارد، لغو کند.