آرشیو یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۴
ورزش
۱۴

«لو» فاتح اولین روز از رالی کورسیا

سباستین لو، راننده فرانسوی سیتروئن در نخستین روز از مسابقات رالی کورسیا از سری رقابت های رالی قهرمانی جهان از حریف سرسختش مارکوس گرونهلم، راننده تیم فورد پیشی گرفت. لو عضو تیم رالی خصوصی کرونوس در 3 مرحله از 4 مرحله اولین روز از رقابت های کورسیا به برتری دست پیدا کرد تا با ؤبت زمان یک ساعت و 13 دقیقه و 18 ؤانیه و 900 هزارم ثانیه در صدر جدول رده بندی این دور قرار گیرد.

لو و گرونهلم که تاکنون 4 عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه کاری خود به ؤبت رسانده اند، تقریبا با اختلاف یک دقیقه از نزدیک ترین رقیب خود یعنی آلکساندر بنگو هموطن لو و راننده پژو جلو افتاده اند.

میکو هیرونن، هم تیمی گرونهلم نیز در رده چهارم این روز از مسابقات رالی کورسیا جای گرفت.

پیتر سولبرگ که پس از لو و گرونهلم در رتبه سوم جدول رده بندی کلی این دور از مسابقات رالی قهرمانی جهان جای گرفته است، بخاطر اتلاف یک دقیقه خارج از میدان در مرحله اول بیش از 3 دقیقه با لو صدرنشین فاصله گرفت.

دانی سوردو، هم تیمی لو که در دور اول با مشکلات فنی مواجه شد در پایان نخستین روز عنوان پنجم را به خود اختصاص داد.

به نظر می رسد که لو و گرونهلم قصد دارند رقابت بر سر تصاحب مقام قهرمانی این تورنمنت را به نبردی خصوصی و دو نفره تبدیل کنند و این موضوع در اولین گام از مسابقات کورسیا کاملاص روشن بود.

لو پس از کسب این موقعیت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش بینی می کردیم که دیداری جذاب و دیدنی را به نمایش بگذاریم. فکر می کنم این پیش بینی ها درست از آب درآمد.

گرونهلم نیز در ادامه عنوان کرد: خودروی من آن طور که امیدوار بودم عمل نکرد، زیرا در لاستیک های عقب احساس فشار بیش از حد می کردم و با مشکلات کوچکی نیز در ترمزها مواجه شدم.

نتایج اولین روز از رالی کورسیا

1سباستین لو (فرانسه سیتروئن) یک ساعت و 13 دقیقه و 18 ؤانیه و 900 هزارم ؤانیه

2مارکوس گرونهلم (فنلاند فورد)) 900\19

3آلکس بنگو (فرانسه پژو)) 600\15:1

4میکو هیرونن (فنلاند فورد)) 600\ 36:01

5دانیل سوردو (اسپانیا سیتروئن)) 600\ 36:01

6خاویر پونس (اسپانیا سیتروئن)) 600\44: 01

7یری مارتی لاتوالا (فنلاند فورد)) 400\54: 0

8نیکولاس ویلوز (فرانسه پژو) 500\040:02