آرشیو یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۴
ورزش
۱۴

کشتی و قهرمانی دل شاد کن

محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد اعزامی ایران در نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا 2006 قزاقستان گفت: کسب قهرمانی این مسابقات ازسوی ملی پوشان ایرانی، دل مردم قهرمان پرور ایران را شاد کرد.

وی در آلماتی قزاقستان افزود: از رقابت های کشتی گیران آزاد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان رضایت کامل دارم.

وی تاکید کرد: با آنکه ملی پوشان ایران تقریبا دو روز در راه بودند، ولی با خستگی راه و بی خوابی به میدان رفتند و خوب درخشیدند.

وی تصریح کرد: این خستگی باعث امتیازهای منفی در روز اول مسابقات برای تیم ایران شد.

کاوه افزود: روی هم رفته ورزشکاران ایران خوب کشتی گرفتند و توانستند با کسب 55 امتیاز بر سکوی اول و قهرمانی این مسابقات بایستند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران افزود: تعطیلات نوروزی، مسافرت رییس کمیته المپیک ایران و تاخیر در پرداخت بودجه مسابقات باعث شد که تیم های ملی ایران با تاخیر عازم آلماتی شوند.

به گفته وی، کشتی گیران آزادکار ایران می توانستند مدالهای طلای بیشتری کسب کنند ولی داوران حق مراد محمدی در وزن 60 کیلوگرم را ضایع کردند و به عقیده ما محمدی برنده واقعی مسابقه فینال بود.

کاوه تصریح کرد: کشتی گیران ایرانی در وزنهای 84 و 96 کیلوگرم بهتر از برندگان مسابقات بودند ولی برخی مشکلات تاکتیکی امکان نداد آنها توانایی های خود را بروز دهند و در نتیجه مقام سوم را کسب کردند.

به عقیده سرمربی ملی پوشان کشتی آزاد ایران، مسابقات قهرمانی آسیا در سطح خوب سازماندهی و برگزار شد، ولی گاهی نیز مشاهده می شد که مسوولان دست به دست هم داده و به سود تیم میزبان رای می دادند.

کاوه درمورد برنامه های آتی کشتی آزادایران گفت: بعدازبازگشت از آلماتی تیم با شرکت افراد دیگری که در این مسابقات شرکت نکردند، تقویت خواهد شد.

به گفته وی پس از ده روز مسابقات قهرمانی ایران آغاز و پس از آن نیز اردوها شروع می شود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران گفت: بااستفاده از کشتی گیران دیگر در چند مسابقه برون مرزی از جمله بازی های آسیایی قطر، جهانی چین و نهایتا المپیک پکن حضور خواهیم یافت.