آرشیو یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۴
فرهنگ و هنر
۱۶

درکنفرانس جهانی صنایع دستی، درخشش جایگاه صنعت گردشگری

مسوول برگزاری کنفرانس ج خذجخ گفت: کنفرانس جهانی صنایع دستی، اولین کنفرانس بین المللی دولت جدید بوده و برگزاری هرچه با شکوهتر آن نشان دهنده جایگاه صنعت گردشگری و صنایع دستی در ایران است.

به گزارش ایسنا علیرضا سجادپور با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه گردشگری یک صنعت رو به رشد و جدی در همه جهان بوده و از طرفی کشور ما هم نسبت به این مساله توجه جدی دارد وآن را دراولویت های برنامه خود و مدیران ارشد نظام قرارداده است، در عین حال یکی از موضوعات اصلی این صنعت به توسعه صنایع دستی در هر کشوری باز می گردد که در این قسمت هم ایران، از نظر تنوع کیفیت مهارت قطعا جزو پنج کشور برتر جهان است.

وی ادامه داد: این پیشنهاد از طرف فرانچسکو فرانجیالی دبیر کل سازمان کل ن به ریاست وقت سازمان میراث فرهنگی وگردشگری ارایه و در نهایت برگزاری این کنفرانس نهایی شد.

به گفته معاون فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، در دولت جدید هم این موضوع بطور جدی پیگری و با تاکید ریاست فعلی سازمان، نهایتا به عنوان یک فصل مشترک کاری از اردیبهشت ماه سال 85 برای برگزاری کنفرانس انتخاب شد.

به گفته وی، روز 26 اردیبهشت مهمانان کنفرانس، تور یک روزه به اصفهان خواهند داشت، ضمن آنکه قبل از شروع به کار رسمی کنفراس ج خذجخ یک تور هفت روزه برای خبرنگاران منتخب سازمان جهانی جهانگردی و دست اندرکاران صنایع دستی برای دیدن از نقاط جالب و صنایع دستی پیش بینی شده است.

به گفته وی، از مسوولان و کارشناسان گردشگری و صنایع دستی 45 تا 50 کشور که صاحب جایگاه ویژه در صنایع دستی و گردشگری هستند، برای حضور در این کنفرانس دعوت شده است.

سجادپور یادآور شد: کنفرانس ج خذجخ نخستین کنفرانس بین المللی دولت جدید است و با توجه به اهمیت و ارزشی که نظام اجرایی کشور برای گردشگری قایل است و همین طور با توجه به بحث اشتغالزایی صنایع دستی، اهداف ویژه یی برای نهایت استفاده از این موقعیت برنامه ریزی شده است.