آرشیو یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۴
فرهنگ و هنر
۱۶

تابلوهای جدید وزیری مقدم به نمایش در می آید

محسن وزیری مقدم تازه ترین تصاویر دنیای شاعرانه اش را از ایتالیا به تهران آورده است تا در تهران و یزد به نمایش بگذارد. این هنرمند نقاش 82 ساله که قدیمی ترین مدرنیست زنده ایران به شمار می رود و به تازگی جایزه شخصیت اروپایی سال 2005 را از مقامات ایتالیایی دریافت کرده است، به رغم سوی کم بینایی اش، تا پایان هفته جاری 30 اؤر تازه یی که در ایتالیا خلق کرده است را به دانشکده هنر یزد می برد و در نمایشگاهی ده روزه، به نمایش می گذارد.

وی این آثار را از میان هشتاد اؤری که طی یک سال گذشته آفریده، انتخاب کرده است.

وزیری همچنین 24 اردیبهشت ماه سال جاری همین آثار را بمدت 5 روز در گالری دی تهران به نمایش در می آورد.

به گزارش ایسنا آخرین نمایشگاه او بهار 84 در گالری آسیاب تهران بود و پیش از آن موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاهی با عنوان پیشگامان هنر نوگرای ایران از آثار وی در سال 1383برپا کرد.

وزیری می خواهد تا نیمه فصل بهار در ایران بماندا تا بتواند تکلیف آثاری را که از پس از نمایش در موزه هنرهای معاصر تهران و انبار شهرداری به خانه یی در تهران منتقل کرده است، روشن کند.

او هفت سال پیش مجموعه یی را از آثارش به شهرداری تهران اهدا کرد تا در موزه یی در تهران به نمایش درآیند، اما این آثار پس از سال ها که در انباری فرهنگسراهای وابسته به شهرداری جابه جا می شدند، درحالی که تا حد زیادی آسیب دیده و مفقود شده بودند، به وی بازگردانده شدند.