آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۵۶
ایران زمین
۲۰

تکذیب کشت خشخاش در کهگیلویه و بویراحمد

در پی درج خبری مبنی بر کشت خشخاش در مناطق کوهستانی و صعب العبور استان کهگیلویه و بویراحمد که در تاریخ 85‎/1‎/31 به چاپ رسید، اداره روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر توضیحی را به دفتر روزنامه ارسال داشته که در پی می آید. ذکر این نکته لازم می نماید که خبر مزبور به نقل از خبرگزاری فارس منتشر شده و خبرگزاری مزبور میزان خشخاش کشت شده در استان کهگیلویه و بویراحمد را 60 میلیون بوته اعلام داشته بود.

«به آگاهی می رساند درج خبر کشت خشخاش در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد که متاسفانه با نادیده گرفتن مصالح نظام (و بدون بررسی و تحقیق از صحت و سقم موضوع) صورت گرفته، به صورت منعکس شده، واقعیت نداشته است.

حقیقت ماجرا بدین قرار بوده که متعاقب بروز شایعاتی مبنی بر کشت خشخاش در برخی از نواحی دورافتاده و کوهستانی استان مذکور آن هم در ابعاد محدود، بلافاصله جلسه شورای تامین استان به ریاست استاندار و با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، رئیس مرکز مبارزه با مواد مخدر ناجا و برخی از مسؤولان ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار و تصمیمات لازم جهت پیگیری و برخورد با موضوع اتخاذ شد. متعاقب این امر اقدامات وسیعی از طرف نیروهای امنیتی و انتظامی به عمل آمد و نهایتا مشاهده شد که نشر شایعات بدان صورت، واقعیت نداشته و صرفا تعداد محدودی گیاه وحشی خودروی خشخاش در سطح اندکی از اراضی کوهستانی روئیده که این تعداد نیز بلافاصله از طریق نیروهای عمل کننده امحا شده است.»