آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۵۶
ایران زمین
۲۰

تدابیر جدید برای بازیافت زباله در گیلان

رشت، خبرنگار «ایران»: 300 میلیون تومان اعتبار در سال جاری برای تبدیل زباله در گیلان اختصاص یافت.

«مهرداد لاهوتی» مدیرکل دفتر شهری و روستایی استانداری گیلان گفت: از این میزان اعتبار 200 میلیون تومان از محل منابع ملی و 100 میلیون تومان از محل منابع متمرکز است.

وی با اشاره به احداث کارخانه کمپوست در انزلی گفت: ماشین آلات این کارخانه از آلمان وارد شده و تاکنون 2 میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در حال حاضر منتظر آماده شدن کامل سوله و سایت مربوطه هستیم تا به زودی به بهره برداری برسد. وی افزود: این کارخانه ظرفیت جمع آوری 200 تن زباله در روز را دارد که امیدواریم هر چه سریع تر با این اقدام میزان زباله ها کاهش یابد.

لاهوتی در بخشی دیگر به تعهدات دولت براساس قانون برنامه چهارم مبنی بر پاکسازی استان های شمالی کشور اشاره کرد و گفت: حمایت دولت از این موضوع موجب شده برای کارخانه ای که فروردین ماه گذشته در رودسر شروع به کار کرد بیش از یک میلیارد تومان اعتبار جذب شود و 17 شهر شرقی گیلان زیر پوشش این کارخانه قرار گیرند.

وی تشکیل دهیاریها را در واحد دفع زباله در استان مؤثر دانست و افزود: طی دو سال گذشته 300 دستگاه ماشین آلات بالای 3 میلیارد تومان برای جمع آوری زباله ها خریداری و در اختیار دهیاری ها قرار دادیم و در حال حاضر 138 دستگاه ماشین کمپرس خریداری کردیم که اکنون 100 دستگاه را برای جمع آوری زباله به دهیاری ها آماده کرده ایم.