آرشیو شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۱۰۵
ایران
۲

در خطبه های نماز جمعه قم مطرح شد

گلایه آیت الله استادی از صدا و سیما و سخنگوی دولت

آیت الله استادی در خطبه های نماز جمعه قم با تبریک میلاد امام حسن عسگری (ع) اظهار امیدواری کرد که با روی کار آمدن دولتی مقتدر و علاقه مند به اهل بیت در عراق، حرم اهل بیت (ع) به کمک خود شیعیان عراق بازسازی شود.

به گزارش ایسنا، استادی به مساله حجاب اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی با یک برنامه ریزی دقیق یکساله به این فکر افتاده که با فرستادن گروه هایی در محل رفت و آمد مردم تا اندازه یی جلو کارهای نامناسب را بگیرد.

امام جمعه موقت قم از رسانه ها انتقاد کرد و گفت: بیشتر کار فرهنگی را رسانه ها باید انجام دهند که البته آنها در این باره نمره خوبی نگرفته اند.

وی همچنین از صدا و سیما انتقاد کرد و گفت: چرا سیمای ملی ایران خبر مخالفت مراجع با ورود بانوان به ورزشگاه ها را پخش نکرد؟

استادی گفت: رسالت سیما خبر رسانی صحیح است، باید همان طور که خبر ابلاغ رییس جمهور منعکس شد، خبر فتاوا و مخالفت مراجع هم منعکس می شد.

استادی همچنین از سخنان سخنگوی دولت دراین زمینه انتقاد کرد و گفت: بعد از گذشت یک هفته از مخالفت عملا، آقای الهام تنها به این نکته که دولت خلاف شرع انجام نمی دهد، اکتفا کرد؛ در صورتی که باید صریح و شفاف صحبت می کرد و این اجازه را به معاون رییس جمهور نمی داد که اعلام کند دستور دولت سر جای خود باقی است.