آرشیو شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۱۰۵
ایران
۲

خطیب نماز جمعه تهران: برخورد فیزیکی منهای قانون، منکری در ردیف بی حجابی است

خطیب نمازجمعه این هفته تهران خواستار برخورد توامان فرهنگی و قانونی با معضل بدحجابی شد.

به گزارش فارس، سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با اشاره به صراحت قرآن بر لزوم رعایت حجاب خاطر نشان کرد: رعایت حجاب هم به مصلحت زمان است و هم به نفع جامعه خواهد بود و در صورت توجه به این وظیفه مهم باعث برقراری امنیت در جوامع اسلامی خواهد شد.

خاتمی خطاب به کسانی که هنجارها و ارزش ها را رعایت نمی کنند، تاکید کرد: احترام به دین و قانون جامعه اسلامی از جمله ضروریات اصلی کشور است.

وی با اشاره به برخوردهای غیرقانونی با مساله حجاب در اوایل انقلاب گفت: برخوردهای فیزیکی منهای قانون، منکری در ردیف بی حجابی است.

خطیب نماز جمعه تهران با انتقاد از کسانی که در برخورد با این معضل صرفا قایل به برخورد فرهنگی هستند، گفت: در سیره ائمه اطهار بخصوص امام جعفر صادق (ع) آمده است که خدا دوست ندارد که زبان، باز و دست، بسته باشد و بنابراین هم شیوه فرهنگی باید صورت گیرد و هم برخورد قانونی به عمل آید.

وی با تشکر از هیات دولت بخاطر تدوین آیین نامه یی به نام راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و تعیین مسوولیت نهادها برای اجرایی کردن این آیین نامه و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اگر این مصوبات اجرایی شود، برخورد فرهنگی و قانونی توامان صورت می گیرد.