آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۷۱
شهرستان ها
۶

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان خبر داد: ادامه طرح توازن ذوب آهن اصفهان در ازای واگذاری مجتمع فولاد سبا

اصفهان- خبرنگار رسالت

ذوب آهن اصفهان برای ادامه طرح توازن، مجتمع فولاد سبا را واگذار کرد.

مهندس بهرام سبحانی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگاران مشکل فعلی این واحد بزرگ صنعتی را کمبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: ضرورت اجرا و تکمیل طرح توسعه توازن موجب شد تا مجتمع فولاد سبا به فولاد مبارکه واگذار شود.

وی این تصمیم را در جهت تامین منابع مالی طرح توازن و بهبود شرایط برای افزایش ظرفیت اسمی مجتمع فولاد سبا دانست و گفت: با تامین منابع مالی طرح توازن تا دوسال دیگر شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اعلام اینکه تاکنون 52 درصد طرح توازن با سرمایه گذاری 5/46 میلیون دلار و 997 میلیارد ریال اجرا شده است، این طرح را شامل احداث کوره بلند کمک سازی، اگلومراسیون، نیروگاه 110 مگاواتی و تجهیزات جانبی ذکر کرد و گفت: بیش از 90 درصد تجهیزات مربوط به این طرح خریداری و وارد کارخانه شده است.

وی میزان سرمایه گذاری موردنیاز در طرح توازن را 360 میلیون دلار و 2600 میلیارد ریال اعلام کرد.

مهندس سبحانی میزان بدهی ذوب آهن اصفهان را 400 میلیارد ریال و ناشی از سرمایه گذاری در طرح های توسعه دانست و هرگونه سوء مدیریت و اختلاس را در این زمینه رد کرد.

وی گفت: ذوب آهن اصفهان مشکل مالی ندارد و 9000 میلیارد ریال ارزش فروش محصولات این واحد در سال 84 و دریافت 200 میلیون دلار وام با استفاده از توان صادراتی شرکت مبین این مسئله است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان عملکرد این واحد صنعتی را درسال گذشته تولید دو میلیون و 547 هزارتن انواع تیرآهن، میلگرد، کلاف و ورق فولادی ذکرکرد و گفت: صادرات این شرکت در سال گذشته با 106 درصد افزایش نسبت به سال 83 به 330 هزارتن رسید که رشد سریع صادرات به دلیل انطباق تولید محصولات خود با استاندارد کشور مصرف کننده بوده است.