آرشیو پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۱
فرهنگ و هنر
۱۶

هریسون فورد دوباره به آینده سفر می کند

سهند عنایتی

گروه فرهنگی : فیلم علمی تخیلی «بلید رانر» ساخته ریدلی اسکات که پیش از این، در سال 1997 جزو اولین فیلم هایی بود که نسخه دی وی دی آن به بازار آمد، دوباره قرار است به صورت نسخه یی جدید در فروشگاه های ویدیویی به فروش برسد.

این دی وی دی، تدوین مدنظر کارگردان را که در سال 1992 انجام داده، شامل است و شرکت برادران وارنر آن را ورسیون جدید کارگردان از فیلم نامیده است که به مناسبت بیست و پنج سالگی فیلم به بازار خواهد آمد.

این ورسیون، ابتدا، در سالن های محدودی اکران خواهد شد و سپس کپی دی وی دی آن به بازار خواهد آمد. این دی وی دی، همچنین شامل نسخه اصلی فیلم که برای نمایش عمومی تدوین شده بود، نیز خواهد بود.

در «بلید رانر» بازیگرانی چون هریسون فورد، داریل هانا، شون یانگ و... بازی کرده اند و این فیلم به دلیل نگاه سیاه، غمگنانه و تاریکی که به آینده داشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است. قصه فیلم در سال 2019 می گذرد و هریسون فورد در فیلم نقش یک پلیس را بازی می کند.

فیلم در سال 1982 به نمایش درآمد و با فروش بیست و هفت میلیون دلار بدل به یکی از پرطرفدارترین فیلم ها شد. فیلمنامه «بلید رانر» براساس رمانی از نویسنده علمی تخیلی «فیلیپ. کی. دیک» نوشته شده. از این نویسنده فیلم هایی چون «گزارش اقلیت»، «دستمزد» و «تماس همگانی» را دیده ایم.