آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۳۶۵۰
صفحه اول
۱

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر امورخارجه عربستان

تنهاراه برطرف کردن مشکلات جهان اسلام ایستادگی دربرابردشمنان است

ایران و عربستان باید درجهت پایه گذاری یک همکاری راهبردی برای حل مسائل مختلف جهان اسلام گام بردارند

سرویس سیاسی: وزیر امورخارجه عربستان عصر دیروز در دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام ملک عبدالله پادشاه عربستان را تقدیم ایشان کرد.

آقای سعود الفیصل ضمن ابلاغ سلام پادشاه عربستان و تشکر وی از پیام چند ماه پیش حضرت آیت الله خامنه ای که توسط آقای دکتر ولایتی ابلاغ شد، گفت: ملک عبدالله خواستار گسترش بیش از پیش روابط تهران و ریاض در زمینه های مختلف است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با تشکر از پیام پادشاه عربستان تاکید کردند: همکاری و روابط گسترده جمهوری اسلامی ایران و عربستان علاوه بر اینکه دربردارنده منافع کوتاه مدت و بلندمدت برای دو کشور است، برای جهان اسلام نیز بسیار مفید خواهد بود. ایشان تصریح کردند: ایران و عربستان باید در جهت پایه گذاری یک همکاری راهبردی برای حل مسائل مختلف جهان اسلام و تلاش برای اتحاد مسلمانان گام بردارند. مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه اختلافات مسلمانان و ضعف آنان، به سود قدرتهای سلطه گر و دشمنان جهان اسلام است افزودند: تنها راه برطرف کردن مشکلات کنونی جهان اسلام و ایستادگی دربرابر دشمنان، اتحاد، همدلی و همکاری است و جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی به این مسئله اعتقاد کامل داشته است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ظرفیت های فراوان همکاری دو کشور در زمینه های مختلف لزوم فعال ترشدن کمیسیونهای دوجانبه و عملی شدن توافق های قبلی را یادآور شدند.

مقام معظم رهبری، همکاری در مسائل منطقه را نیز ازجمله زمینه های همکاری ایران و عربستان دانستند و افزودند: دو کشور می توانند در مسئله عراق همکاری خوبی داشته باشند و مانع از تلاش دشمنان برای شعله ور کردن اختلافات شیعه و سنی شوند. حضرت آیت الله خامنه ای همچنین مسئله لبنان و سوریه را با توجه به توطئه های صهیونیستها، از دیگر زمینه های همکاری ایران و عربستان برشمردند و با اشاره به فشارهایی که بر مردم و دولت فلسطین وارد می شود خاطرنشان کردند: کشورهای اسلامی باید به دولت حماس در فلسطین کمک کنند زیرا این دولت می تواند منشا خدمات بزرگی برای آینده فلسطین باشد.