آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۰۲
هنر
۱۴
فصل پنجم

خداحافظی پلنیومن

پل نیومن فیلم بعدی خود را آخرین کار بازیگری اش در عرصه سینما می داند.

پل نیومن بازیگر 81 ساله هالیوود که در بیش از 50 فیلم بازی کرده و بیش از شش دهه بر پرده سینما ظاهر شده است، می گوید: «به احتمال قوی تنها در یک فیلم دیگر حضور خواهم داشت.»

پل نیومن اضافه می کند: «حس می کنم وقت آن رسیده که بازیگری را کنار بگذارم.»

او هیچ اطلاعی درباره محتوا و داستان فیلم بعدی خود نداده است.اما از آخرین حضورهای پل نیومن شرکت در مراسم افتتاحیه فیلم انیمیشن (ماشین ها) بوده است. فیلمی که به تازگی بر پرده سینماهای آمریکا و اروپای شمالی قرار گرفته و توانسته تعداد زیادی را به خود جلب کند.

اصلی ترین ماشین در این فیلم براساس چهره پل نیومن طراحی شده است و صدای پل نیومن بر آن قرار گرفته است.

علاقه پل نیومن به ماشین های مسابقه علاقه ای دیرینه است. به تازگی ماشین مسابقه او در حراجی بیش از سه میلیون دلار قیمت گذاری شده است.

پل نیومن در فیلم ماشین ها حضور دیگری هم داشته است و آن انتخاب ترانه های جاده ای دهه 40 برای این فیلم است. ترانه هایی که به شدت مورد علاقه و براساس سلیقه این بازیگر سال های دور و نزدیک هالیوود هستند.

پل نیومن زمانی که اعلام کرد می خواهد از سینما و بازیگری خداحافظی کند مورد یک پرسش تکراری و همچنان جذاب قرار گرفته است.

او در پاسخ به این سؤال که بهترین فیلم تمام زندگی تان کدام است با قاطعیت جواب می دهد: «گربه روی شیروانی داغ. این فیلم بهترین لحظه ها را برای زندگی من رقم زد.»

هرچند پل نیومن اسکار بازیگری خود را برای فیلم «رنگ پول» در سال 1986 دریافت کرده است ولی خاطره فیلم «گربه روی شیروانی داغ» برای علاقه مندان سینما همچنان در یادها مانده است.

پل نیومن چندی است که به کودکان سرطانی علاقه مند شده است و یکی از فعالیت های جانبی خود را بر حمایت از این کودکان قرار داده است. در مؤسسه او که در آن 766 کودک سرطانی به همراه خانواده هایشان مورد مراقبت قرار می گیرند سالانه بیش از 15 میلیون دلار هزینه می شود.

پل نیومن در آثار فیلمسازانی مانند آلفرد هیچکاک، جان هیوستون، جورج روی هیل و ریچارد بروکس ایفای نقش کرده است. آخرین جایزه ای که «پسر خوش قیافه» هالیوود دریافت کرده است، جایزه ای برای سریال تلویزیونی «سقوط امپراتوری» بود.