آرشیو سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۹۲
شهرستان ها
۶

زیباترین دروازه قرآن کشور در بهبهان به بهره برداری رسید

بهبهان- خبرنگار رسالت:

به همت یک فرد خیر، زیباترین دروازه قرآن کشور در شهرستان بهبهان ساخته و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ما طی مراسمی در ابتدای جاده خوزستان به فارس همراه با زمزمه تلاوت آیات آسمانی قرآن و با حضور مسئولین محلی از دروازه بزرگ قرآن بهبهان که به طرز زیبا و سنتی ساخته شده است به بهره برداری رسید. علی بهبهانی مدیر عامل بنیاد خیریه بهبهانیان در این ارتباط به خبرنگاران گفت: دروازه قرآن به همت خیر 105 ساله کشور آقای محمد جعفر بهبهانی ساخته شد.

لازم به ذکر است که این مجموعه کم نظیر در سطح کشورهای اسلامی نیز منحصر به فرد بوده همچنین یک سالن نمایشگاه قرآن در وسط و دو پیاده درو در کنار آن ساخته شده است.

بهبهانی اضافه کرد دروازه قرآن بهبهان دارای گنبد و ارتفاع آن از کف تا نوک گنبد 26 متر است که با هزینه ای معادل 250 میلیون تومان ساخته شده است و قابل توجه است که در ساخت این دروازه از هنر، معماران اصفهانی استفاده شده است کاشی های مقطعی به سبک مسجد شیخ لطف الله و یکی از پل های قدیمی اصفهان است.

جالب اینجاست که استفاده از شیره خرما و لیف خرما برای استحکام در مصالح به کار رفته است وی افزود: به دلیل شرجی بودن منطقه از شیره خرما در گچ کار و از لیف خرما برای اتصال به آرماتورها و میله ها استفاده گردیده.

این خیر کهنسال تاکنون 25 پروژه عمرانی در بهبهان و ده پروژه عمرانی در خرمشهر انجام داده است.

امیر حیات مقدم استاندار خوزستان در بازدید از این دروازه قرآن با قدردانی از بانی آن گفت: این اقدام باید الگوی سایر شهرهای استان شود از این پس خودروهای مسیر خوزستان به فارس با عبور از این دروازه در کنف این کتاب آسمانی خواهند بود.