آرشیو سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۹۲
شهرستان ها
۶

امام جمعه مرند:دستگاه قضایی در تامین امنیت جامعه نقش اساسی را بر عهده دارد

مرند- خبرنگار رسالت:

عملی ساختن حقیقی مقوله امنیت عمومی در بخش های مختلف جامعه در سایه تبلور قانونمند قدرت دستگاه قضایی و عادلانه حکم کردن این دستگاه پدید خواهد آمد.

حجت الاسلام «علی نعمت زاده» همچنین افزود: مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که دستگاه قضایی باید از حقوق تضعیف شده قشر مظلوم حمایت کند و با اقتدار کامل پشت و پناه این افراد باشد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه و اختیارات قضات خاطرنشان ساخت که قضات در نظام اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که اگر دستگاه قضایی سالم باشد جامعه نیز در تمام ابعاد اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی از امنیت لازم برخوردار خواهد شد گفت:

دستگاه قضایی باید طوری عمل کند که افراد قوی فکر نکنند می توانند در کار قضاوت نفوذ کنند و ضعفا و مظلومان نیز نباید مایوس شوند که در دستگاه قضاوت کاری برای آنها انجام نمی شود.

امام جمعه مرند همچنین یاد آور شد که اگر دستگاه های قضایی واجرایی به فهم مشترک و هویت واحدی دست یابند جریان تربیت اجتماعی جامعه نیز محقق خواهد شد.

استقلال قوا در نظام اسلامی به معنای آن نیست که در جریان کار مردم و پیگیری اهداف نظام به یک فهم مشترک دست پیدا نکرد.

وی با بیان این مطلب که ریشه استقلال در نظام قضایی آن است که قضاوت نباید متاثر و همراه با سایر جریان های جامعه باشد افزود: دستگاه های قضایی اجرایی و قانونگذار باید در کنار هم منطق و بینش خود را به یکدیگر نزدیک کنند. وی همچنین در قسمت پایانی مطالب خود با بیان این موضوع که برخورد با اراذل و اوباش نیز توقع بجایی است که مردم و مسئولان از دستگاه قضایی دارند گفت:

همه قضات باید با همکاری ضابطان قضایی تلاش کنند تا امنیتی را که مردم متعهد و متدین و مسئولان انتظار دارند در بخش های مختلف جامعه بیش از گذشته عملی وجاری گردد.