آرشیو سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۸۵، شماره ۴۰۲۰
سیاسی
۲

باشگاه احزاب

جلسات هماهنگی

خبرگزاری مهر در یکی از خبرهایی که با عنوان «گفته می شود» منتشر می کند نوشته است:

جلسات هماهنگی گروه های دوم خرداد برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شوراهای شهر و روستا هر هفته در منزل حجت الاسلام عبدالله نوری برگزار می شود. این جلسات شب های جمعه و پس از برگزاری دعای کمیل برگزار و مسئولان ستادهای انتخاباتی گروه های دوم خردادی به ارائه گزارش های خود به بررسی آخرین وضعیت گروه های اصلاح طلب و طرح گزینه های خود برای ارائه فهرست مشترک می پردازند.

ائتلاف نانوشته

در آستانه انتخابات شوراها و مجلس خبرگان گفته می شود ائتلاف نانوشته ای متشکل از آقایان جوادی آملی، سیدمحمد خاتمی، کروبی، هاشمی رفسنجانی، طبسی، مهدوی کنی و حتی ناطق نوری شکل خواهد گرفت. این ائتلاف نانوشته شامل همه کسانی خواهد بود که از حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در صحنه های مختلف دفاع می کرده اند. گفته می شود در حاشیه این ائتلاف نانوشته اصلاح طلبان نیز برای حضور در انتخابات خبرگان بسیار فعال خواهند شد و انتخابات این دوره خبرگان رهبری بسیار پررونق تر از دوره های گذشته برگزار می شود.

تحرکات در حزب اعتماد ملی

یکشنبه گذشته جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تشکیل شد که در این جلسه دبیرکل حزب (مهدی کروبی) بر شناسایی هرچه سریع تر شخصیت های دارای اجتهاد برای کاندیداتوری مجلس خبرگان تاکید کرد.

لیست مستقل روحانیون جوان

محمدرضا میرتاج الدین عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از احتمال ارائه فهرست مستقل برخی روحانیون و فضلای جوان به ویژه در حوزه علمیه قم خبر داد.

کنگره سراسری حزب مشارکت

نهمین کنگره سراسری حزب مشارکت 14 تا 16 تیر ماه در تهران برگزار می شود. برنامه هایی که برای کنگره نهم حزب تدارک دیده شده است از سوی کمیته برگزاری برای تصویب به هیات اجرایی حزب فرستاده شده است.