آرشیو سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۵۲
جامعه
۱۰

تاخیر در آغاز ساخت مجتمع های ایستگاهی مترو

پایگاه اطلاع رسانی شهرسازی و معماری: به دلیل نبود سرمایه گذاری های مناسب در ساخت مجتمع های ایستگاهی مترو، آغاز ساخت این مجتمع ها با مشکل مواجه شده است.

«محسن هاشمی»، مدیر عامل متروی تهران گفت: «به دلایل شرایط اقتصادی نامناسب امروز، سرمایه گذاران علاقه چندانی به سرمایه گذاری در این زمینه ندارند وبه همین امسال نمی توانیم کلنگ ساخت نخستین مجتمع ایستگاهی را به زمین بزنیم. »

وی ادامه داد:«شرکت مترو خود چنین سرمایه یی در اختیار ندارد. به همین دلیل امیدواریم هر چه سریع تر سرمایه گذاران در این بخش فعال شوند تا ما بتوانیم این کار را آغاز کنیم. »

هاشمی افزود: «مطالعه در خصوص ساخت این مجتمعها از دو سال قبل آغاز شده و هدف طرح این موضوع، توسعه شهر براساس حمل و نقل عمومی است. پیش از این دو ایستگاه میرداماد و امام خمینی به عنوان ایستگاه های پایلوت این پروژه انتخاب شده بودند که هنوز به همین دلایل کاری در آنها آغاز نشده است. »مدیرعامل شرکت مترو به مزایای ساخت این مجتمع ها اشاره کرد و اظهار داشت: «مترو همچون ستون مقررات شبکه حمل و نقل عمومی عمل می کند. بنابراین می توان مراکزی را در نزدیکی ایستگاه های مترو ایجاد کرد تا با استقرار مراکز خرید، مراکز خدمات شهری و ساختمان های اداری در آن، شهروندان را از سفرهای غیرضروری بازداشت. »