آرشیو سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۵۲
جامعه
۱۰

ممنوعیت عمل جراحی لیزر چشم برای افراد زیر 18 سال

گروه اجتماعی : مرکز تحقیقات لنز و اپتیک ایران با توجه به شیوع اعمال جراحی رفراکتیو چشم (لیزیک، لازک، ت حچ و اپی لیزیک) در میان افراد، بویژه جوانان اعلام کرد بر اساس بررسی های علمی، انجام چنین اعمال جراحی برای افراد زیر 18 سال به دلیل تغییر شماره چشم آنان ممنوع است.

دکتر پرویز زرین بخش، رییس این مرکز با اعلام این خبر گفت: با وجود مزایای اعمال جراحی شایع اصلاح عیوب انکساری چشم، این قبیل اعمال جراحی، برای کسانی که شماره چشم آنان متغیر است، مبتلایان به قور قرنیه و گروهی که ضخامت قرنیه آنان کم است، ممنوع است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه اعمال جراحی عیب های انکساری چشم (نزدیک بینی، دوربینی و آستیکماتیسم) و جراحی های لنز داخل چشمی طی سال های اخیر در کشور موفقیت آمیز بوده افزود: اما در مواردی شاهدیم که به دلیل انتخاب غلط بیمار، چنین اعمال جراحی با عارضه نیز همراه بوده است.

به گفته این چشم پزشک متخصا، تجربه جراحان ایرانی بویژه طی سال های اخیر در زمینه جراحی های رفراکتیو بسیار زیاد بوده و میزان عوارض این جراحی ها با امکانات و تکنولوژی های جدید بسیار محدود شده تا جایی که این جراحی ها به صورت اعمال سرپایی در آمده است.