آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۰۱
دنیا
۶

جورج بوش: کنگره، طرح کاهش مالیات ها را دائمی کند

جورج بوش، رییس جمهور آمریکا گفت، کنگره باید طرح کاهش موقتی مالیات را دائمی سازد و بودجه تحقیقات در رشته های ریاضیات، علوم و کامپیوتر را افزایش دهد تا روند رشد اقتصادی ایالات متحده ادامه پیدا کند.

به گزارش بلومبرگ، جورج بوش در گفت وگوی رادیویی گفت، رشد و توسعه اقتصادی ایالات متحده باعث نجات جان میلیون ها نفر از مردم شده است. بنابراین لازم است سیاست هایی را که به رشد اقتصادی ما کمک می کند مانند کاهش مالیات ها ادامه دهیم.

در اولین سه ماهه سال جاری اقتصاد ایالات متحده از نرخ رشد سالانه 6/5درصد برخوردار بوده است که سریعترین نرخ رشد اقتصادی در دو سال اخیر است. همچنین از زمانی که بوش به ریاست جمهوری انتخاب شده است، 8/2میلیون شغل در کارخانه های آمریکا از دست رفته است اما در بخش خصوصی میزان اشتغال بیش از 7/2میلیون شغل افزایش داشته است.

جورج بوش در این مصاحبه گفت، کاهش مالیات به روحیه اقتصادی آمریکا کمک خواهد کرد و باعث می شود جایگاه اقتصاد آمریکا به عنوان اقتصاد برتر جهان بی رقیب باشد.

جورج بوش، ارزش مالیات کاهش یافته در سال 2001 را که توسط کنگره تصویب کرد 85/1تریلیون دلار اعلام کرد.

هنری پاولسون، وزیر خزانه داری آمریکا که امروز سوگند می خورد تا کارش را به عنوان جانشین جان اسنو، وزیر خزانه داری آمریکا آغاز کند، پشتیبانی خود را از سیاست رییس جمهور مبنی بر دائمی کردن کاهش مالیات ها اعلام کرد. این در حالی است که کنگره ایالات متحده طرحی ندارد تا در سال جاری این موضوع را بررسی کند.

همچنین جورج بوش در این گفت وگوی رادیویی، از کنگره خواست تا یک برنامه با بودجه 9/5میلیارد دلار برای تحقیق در بخش های مختلف به تصویب برساند تا به ابداعات و نوآوری ها در ایالات متحده کمک کند. این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که بررسی های اخیر مسایل امنیتی ضعف سیستم آموزشی در ایالات متحده را یک تهدید امنیتی دانستند و هشدار دادند که با توجه به این ضعف، اگر ایالات متحده از ورود نخبگان علمی سایر کشورها جلوگیری کند، این موضوع به خطری جدی تبدیل می شود.