آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۰۱
دنیا
۶

گسترش شکاف طبقاتی در چین

فارس- هوجین تائو، رییس جمهور چین خواستار تلاش بیشتر دولتمردان این کشور برای کاهش شکاف طبقاتی موجود بین فقرا و ثروتمندان شد.

کارشناسان اقتصادی چین بر این باورند که گسترش شکاف طبقاتی موجب افزایش بی ثباتی اجتماعی و اقتصادی در این کشور خواهد شد. هو جین تائو که درباره توزیع درآمد و ثروت در چین سخن می گفت، افزود: دستمزدها باید بر اساس واقعیات بازار تعیین شود، ولی در عین حال نباید عدالت و برابری را بین اقشار مختلف جامعه فراموش کنیم.

وی تصریح کرد: دولت باید حداقل استانداردهای زندگی را برای مردم کم درآمد روستایی فراهم نماید و تنها در این صورت است که می توان به کاهش شکاف طبقاتی موجود امیدوار بود.

رییس جمهور چین در ادامه خواستار تلاش بیشتر تیم اقتصادی دولت برای توزیع عادلانه ثروت و درآمد در بین اقشار مختلف مردم این کشور شد.

وی در پایان ضمن اشاره به گسترش مفاسد مالی در بین دولتمردان چینی، گفت: افزایش پرونده های فساد مالی در بین مقام های دولتی، حیات سیاسی حزب کمونیست را به خطر انداخته است.

هم اکنون بیش از 700میلیون نفر در مناطق روستایی چین زندگی می کنند که تنها یک سوم کل درآمد ملی این کشور را به خود اختصاص می دهند.