آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۰۱
کامپیوتر
۱۵

تابستان بازار کامپیوتر را هم داغ کرد

با شروع فصل تابستان و اتمام کنکور و امتحانات دانش آموزان و دانشجویان بازار کامپیوتر تهران از رکود خارج و با افزایش تقاضای خرید رونق گرفته است.

به گزارش خبرنگار ما خرید و ارتقای سیستم های کامپیوتر برنامه ای بوده که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان انجام آن را به آغاز تابستان موکول کرده بودند و طبق گفته خود با آغاز این فصل تعطیلات را با سیستم های جدید سپری خواهند کرد.

به گفته فعالان بازار این روزها بازارهای کامپیوتری تهران رونق یافته و میزان خرید و فروش ها افزایش یافته است و این در حالی است که این بازار طی یک ماه گذشته به دلیل برخی کلاهبرداری ها و ورشکستگی چند شرکت بزرگ واردکننده قطعات، دچار رکود شده بود.

در حالی که انتظار می رود با افزایش میزان تقاضای خرید در بازار قیمت قطعات نیز افزایش یافته باشد، منوچهر آقازاده مدیر عامل شرکت HST می گوید: قیمت ها تغییر محسوسی نداشته است، زیرا قیمت های جهانی قطعات به دلیل وجود رقابت پایین آمده و قیمت ها در بازار داخل کشور نیز افزایشی پیدا نکرده اند.

وی معتقد است، تیرماه پررونق ترین ماه در بازار فروش رایانه است و با آغاز مرداد و شروع مسافرت ها این بازار دچار فراز و نشیب می شود و در اواسط شهریور احتمال رکود بازار وجود دارد.