آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۰۱
کامپیوتر
۱۵

از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای برای تعیین راهکارهای اجرایی سیاست های جدید تشکیل شد

کمیته ای برای خصوصی سازی در حوزه IT

به دنبال ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر خصوصی سازی سازمان نظام صنفی رایانه ای به منظور تعیین برنامه های اجرایی بخش خصوصی درحوزه IT اقدام به تشکیل کمیته کاری در همین زمینه کرده است.

سهیل مظلوم نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب گفت: دستور مقام معظم رهبری مبنی بر خصوصی سازی یک تحول بزرگ اقتصادی در کشور ایجاد می کند که سازمان نظام صنفی رایانه ای به منظور بررسی نقش بخش خصوصی IT و تعیین راهکارهای اجرایی برای این سیاست های جدید اقدام به تشکیل کمیته ای کرده است.

وی افزود: برای اولین بار در کشور تکلیف نقش بخش خصوصی در اقتصاد با ذکر مصادیق و بایدها و نبایدهای آن روشن شده است و عملا بخش تصدیگری از دولت گرفته و به بخش خصوصی واگذار می شود.

مظلوم تصریح کرد: با اجرای این ابلاغیه دولت فقط در حیطه سیاستگذاری و نظارت می ماند و ثمرات این خصوصی سازی به نفع همه می شود.

وی در خصوص کمیته تشکل شده در این سازمان گفت: این کمیته از 22 صاحب نظر در بخش خصوصی و دولتی و همچنین مدیران سابق و باتجربه در حوزه IT که با این بخش آشنا هستند تشکیل شده است.

وی برنامه ریزی برای سیاست راهبردی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری را در بخش IT از اهداف این کمیته برشمرد و افزود: سازمان نظام صنفی رایانه ای این کمیته را با حضور نصرا... جهانگرد (دبیر سابق شورای عالی اطلاع رسانی)، سپهری راد (دبیر شورای عالی انفورماتیک)، ربیعی (مرکز IT دانشگاه صنعتی شریف)، شهریاری (دبیر شورای عالی اطلاع رسانی)، سعیدی (رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای)، نزاری (عضو هیات مدیره همکاران سیستم)، رحمتی، مظلوم و صفاری و دیگر کارشناسان و مسوولان حوزه IT تشکیل داده است.وی همچنین از احتمال حضور میرزاوند (دبیر شورای عالی انفورماتیک) و ریاضی (معاون وزیر ارتباطات) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما نخستین جلسه کمیته کاری سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز با حضور اعضای آن به منظور تعیین برنامه های راهبردی خود دیروز در سازمان نظام صنفی تشکیل شد.