آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۰۱
کامپیوتر
۱۵

شمار ویروس های رایانه ای تا سال 2008 به 400هزار می رسد

تحقیقات جدید شرکت تولیدکننده نرم افزارهای امنیتی «مک آفی» نشان می دهد، هر چند تعداد ویروس های شناسایی شده با قابلیت شیوع گسترده در اینترنت رو به کاهش گذارده، اما تعداد کلی کدهای مخرب نگاشته درحال افزایش است.

به گزارش سایت اینترنتی «پی سی ورلد»، شرکت مک آفی که به تازگی موفق به شناسایی 200هزار ویروس در اینترنت شده است اعلام کرد، تعداد ویروس ها و کدهای مخرب اینترنتی تا سال 2008 به دو برابر وضعیت فعلی یعنی عدد 400هزار خواهد رسید.

به گفته «جیمی کو» محقق این شرکت، نگارندگان ویروس های اینترنتی در چند سال اخیر فعالیت خود را به شکل چشمگیری افزایش داده اند. آمارها نشان می دهند تعداد ویروس های شناسایی شده موجود در بانک اطلاعات «مک آفی» در سال های 1999 تا 2002 در حدود 50هزار مورد ثابت بوده، اما از آن زمان به بعد این تعداد به شدت افزایش یافته است.

افزایش کلی تعداد ویروس ها در سال های اخیر درحالی صورت گرفته که تعداد ویروس های خطرناک در همین دوران کاهش یافته است.

شرکت «مک آفی» در سال 2004 حدود 48 ویروس اینترنتی خطرناک را شناسایی کرده بود. همین شرکت در سال 2005 تنها 12 ویروس خطرناک را به بانک اطلاعات خود افزود و در سال جاری هنوز هیچ ویروس خطرناکی شناسایی نشده است.

کارشناسان عقیده دارند کاهش آمار ویروس های خطرناک در کنار رشد آمار کلی ویروس ها نشان می دهد، نگارندگان این کدهای مخرب برخلاف گذشته در پی شهرت نبوده و بیشتر با اهداف مشخص به نگارش کدهای مخرب خود اقدام می کنند و تنها گروه های خاص از کاربران را با هدف کسب درآمد، هدف قرار می دهند.

نرم افزار ضد ویروس «مک آفی» هم اکنون قادر به ردیابی و پاکسازی 200هزار ویروس شناخته شده بوده و به علاوه با استفاده از فناوری خاص می تواند ویروس هایی را نیز که هنوز شناسایی نشده اند از روی نشانه های رفتاری آنها ردیابی و متوقف کند.