آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۵۹
اجتماعی
۱۱

انتقاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از لایحه نظام هماهنگ

میرمحمدی با انتقاد از هشتاد و پنجی شدن لایحه نظام هماهنگ پرداخت گفت: مردم نامحرم نیستند و باید در جریان بررسی این لایحه قرار گیرند.

دکتر سیدمحمد میرمحمدی با بیان مطلب فوق گفت: بررسی لایحه در زمان کوتاهی نباید کیفیت آن را از بین ببرد، مگر برای کوتاه کردن زمان، کارمندان را باید غیررسمی کرد.

وی افزود: همه کارمندان و بازنشستگان بدانند لایحه نظام هماهنگ پرداخت و حتی اصلاحات کمیسیون مشترک نمی تواند هماهنگ پرداخت ها کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرد: مجلس می خواست پرداختها را هماهنگ کند ولی، مجموعه یی از مسائل که غیرقانونی بوده را آورده اند و می خواهند آنها را قانونی کنند.

عضو فراکسیون وفاق و کارآمدی مجلس با بیان اینکه در لایحه دولت سن بازنشستگی را از 30 سال به 35 سال رسانده اند، گفت: کجای این کار عدالت است? !

میرمحمدی همچنین ادامه داد: کمیسیون مشترک دراین لایحه گفته که اموری حاکمیتی است و می خواهند کارمندان آموزش و پرورش، بهداشت و بسیاری دیگر از کارمندان را که 60 درصد می شوند غیررسمی کنند.

وی با بیان اینکه در لایحه هیچ چیز ثابتی نیست، عنوان کرد: در این لایحه نظام هماهنگ، حقوق اداری و تعاریف را به هم ریخته اند و می گویند ارشد و خبره و این در کار کارشناسی بی معنی است.

وی گفت: این لایحه در 27 مورد خلاف برنامه چهارم و در ده ها مورد خلاف قانون اساسی است.

میرمحمدی ادامه داد: نمایندگان مجلس مصوبات کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه نظام هماهنگ پرداخت را نخوانده و ندیده اند و الان اگر از آنها بپرسند به چه چیزی رای داده اید، نمی دانند و حق آنهاست که از مصوبات کمیسیون اطلاع داشته باشند، لذا درست نیست که وقتی نمایندگان اصل مصوبه یی را ندیده اند، اختیار بررسی آن را به یک عده یی سپرد.