آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۵۹
اجتماعی
۱۱

با اتمام طرح متروی تجریش شمال تهران به 6 هزار واحد پارکینگ نیاز دارد

گروه اجتماعی : با اتمام طرح احداث متروی شمال تهران جهت ساماندهی شبکه ترافیک معابر و جابه جایی شهروندان 6 هزار واحد پارکینگ در حد فاصل دو میدان قدس و تجریش مورد نیاز است.

دکتر غلامحسین سلمانی، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه یک شهرداری با اعلام این خبر افزود: تعداد پارکینگ های موجود در مراکز تجاری منطقه 530 واحد است؛ در حالی که در حد فاصل دو میدان قدس و تجریش 4 هزار واحد پارکینگ مورد نیاز است که با حضور مترو در منطقه، این تعداد به 6 هزار واحد خواهد رسید. وی اظهار کرد: در حال حاضر در این محدوده، پارکینگ طبقاتی شهید باهنر و همسطح همت قابل استفاده است و شش پارکینگ طبقاتی دیگر در محدوده های شریعتی، شهید باهنر، میدان قدس، میدان تجریش و ولیعصر(عج) در دست طراحی است که با احداث آنها بیش از 6 هزار واحد پارکینگ برای شهروندان تامین می شود.

دکتر سلمانی افزود: در کنار پارکینگ های طبقاتی، طرح اجرای پارکینگ های حاشیه یی (پارکبان) نیز در خیابان های اصلی از جمله شهید دکتر باهنر، ولیعصر(عج)، شریعتی، قیطریه، دربند و شهید غلام جعفری به تعداد 1500 واحد و به مساحت کل 24 هزار مترمربع اجرا شده است که یک هزار واحد دگیر نیز به آنها اضافه خواهد شد.

وی مساحت پارکینگ های همسطح در منطقه را 16 هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: پارکینگ های همسطح پاسداران، جمشیدیه، مقصود بیک، مقابل کاخ نیاوران و مجموعه ورزشی چمران نیز از جمله پارکینگ های منطقه به شمار می روند که یکهزار واحد پارک را در خود جای داده اند.