آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۱۸
سیاسی
۳

شایق:برخورد تند با ایران برای غرب هزینه زیادی دارد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به موضع گیری های غرب علیه فعالیت هسته ای ایران گفت: برخورد تند با ایران هزینه زیادی برای دیگران خواهد داشت.

عشرت شایق درگفتگوبا فارس با اشاره به بیانیه دبیر شورایعالی امنیت ملی درخصوص سیاست های هسته ای کشورمان اظهار کرد: ایران تاکنون عملا با قبول کلیه تعهدات ناشی از معاهده ان پی تی و اجرای پروتکل الحاقی آن ثابت کرده است که در چارچوب قوانین آژانس بین المللی انرژی به فعالیت های صلح آمیز هسته ای می پردازد و هرگز پا را فراتر از این نگذاشته است.

شایق، دستیابی به فناروی سوخت هسته ای و فرایند غنی سازی اورانیوم را یک انقلاب علمی و فنی بومی دانست و یادآور شد: اراده ملت و مسئولین بر این است که در راه حفظ این دستاورد و عظیم و استیفای حقوق و شکوفایی ملی در برابر تهدیدات، فشارها و زیاده طلبیها و درخواست های نامشروع بیگانگان استقامت نموده و با در پیش گرفتن درایت سیاسی راه سعادت ملی را دنبال کنند.

وی بیانیه دبیر شواریعالی امنیت ملی را اتمام حجت دوباره به طرف های مذاکره کننده با ایران دانست و خاطرنشان کرد: غرب به خصوص آمریکا به خوبی می داند که آسیب پذیری های بسیاری در منطقه دارد و نمی تواند با ایران برخوردهای تند داشته باشد؛ همان طوری که برخوردهای مقطعی با ایران نیز برای آنها فایده ای نخواهد داشت.