آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۱۸
شهرستان ها
۱۶

امسال 50 روستای خوزستان از مزایای راه مناسب روستایی بهره مند می شوند

اهواز- خبرنگار رسالت:

مدیر کل راه و ترابری استان خوزستان با اعلام افزایش اعتبارات 5/48 میلیارد تومانی راه های روستایی گفت: امسال اعتبارات این بخش 80 درصد افزایش یافته که با این وجود 400 کیلومتر به راه های آسفالته روستایی افزوده شده و نسبت به سالهای پیش تحول اساسی محسوب می شود.

خیرالله خادمی افزود: این میزان اعتبارات از محل اعتباری تملک استانی و ملی استانی است که پیش بینی می شود تا 50 میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرکل راه و ترابری خوزستان در ادامه تصریح کرد: سیاست دولت در جهت رسیدگی به راه های روستایی جدی است و امسال 50 روستای خوزستان که دارای 20 خانوار به بالا هستند از راه مناسب روستایی آسفالته بهره مند خواهند شد.

مهندس خادمی مهمترین پروژه های راه روستایی استانی را در شهرهای ایذه، باغملک، مسجد سلیمان و شادگان دانست و تصریح کرد: از اعتبارات 2 در هزار درآمد نفتی نیز مبالغی برای روستاهای خوزستان اختصاص می یابد که در صورت تخصیا هزینه خواهد شد. وی پراکندگی و تعدد روستاها، نبود راه جایگزین جهت عبور ادوات کشاورزی و نیز عدم آموزش مناسب به روستائیان جهت نگهداری از راه های روستایی را مهمترین عامل تخریب جاده های روستایی دانست و اظهار امیدواری کرد گام اساسی در جهت بهبود وضعیت راه های روستایی استان برداشته شود.

مدیر کل راه و ترابری استان خوزستان همچنین هدف از بهسازی دو باند رفت و برگشت محور اهواز اندیمشک به طول 310 کیلومتر را بالا بردن سرعت حمل و نقل کالا و مسافر در محور ورودی استان به سمت مرکز کشور دانست و تصریح کرد: هم اکنون 12 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به این امر اختصاص یافته که پیش بینی می شود عملیات روکش آسفالت و بهسازی این محور با سرعت انجام شود. وی این عملیات را در راستای تکمیل بخشی از اتوبان شمال جنوب دانست و افزود: رشد سریع صنایع مختلف از جمله کارخانه های تولید شکر، پتروشیمی، شرکتهای تابعه نفتی، توسعه صنایع فولاد و نیز وجود شرکت های تابعه نفتی و نیز بنادر مختلف از یکسو و ارتباط حمل و نقل از مرکز کشور با عراق از طریق مرز رسمی شلمچه از دلایل مهم بهسازی این محور است. وی در پایان افزود: پس از جنگ تحمیلی این نخستین باری است که بهسازی این محور به صورت یکپارچه صورت می گیرد که امید است نقش مهمی در ترافیک عبوری ایجاد نماید.