آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۱۸
شهرستان ها
۱۶

معاون عمرانی استانداری لرستان:75 میلیارد ریال به خسارات سیل پلدختر اختصاص یافت

پلدختر- خبرنگار رسالت:

75 میلیارد ریال اعتبار معادل 75 درصد اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه استان لرستان در سال 85 برای خسارت سیل پلدختر اختصاص یافت.

«هوشنگ بازوند» معاون عمرانی استاندار لرستان در جلسه شورای فنی این استان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری پلدختر تشکیل شد با اعلام این مطلب افزود: امسال 80 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به شهرستان پلدختر اختصاص یافته که در مقایسه با سال گذشته 72 درصد رشد داشته است. وی گفت: تاکنون از اعتبارات عمرانی شهرستان پلدختر 155 میلیارد ریال به دستگاه ها اجرایی ابلاغ شده است.

معاون عمرانی استاندار لرستان بر ساخت و سازهای دقیق و رعایت اصول فنی و نظارت جدی بر ساخت و سازها و پروژه های عمرانی تاکید کرد.

وی از دستگاه های اجرایی که توان جذب اعتبار ندارند، خواست تا پایان تیرماه نتیجه را به طور کتبی اعلام نمایند تا اعتبارات در اختیار دستگاه های دیگر قرار گیرد.

وی از دستگاه های اجرایی خواست در جذب سریع اعتبارات اقدام و تا پایان شهریور ماه امسال اعتبارات را جذب کنند.

مهندس «هوشنگ بازوند» از تخریب پل «جم شهران» معمولان از توابع شهرستان پلدختر که دو سال از ساخت و عمر آن نمی گذرد و در جریان سیل تخریب شد، انتقاد کرد و گفت: در صورتی که مشاور پروژه مقصر است، نام وی باید به سازمان مدیریت اعلام شود تا در لیست سیاه این سازمان قرار گیرد تا دیگر پروژه ای به وی واگذار نشود.

«گودرز نظری» فرماندار شهرستان پلدختر نیز گفت: شهرستان پلدختر از آسیب پذیری بالایی برخوردار است و دومین شهر آسیب پذیر در حوادث غیرمترقبه استان لرستان به حساب می آید.

وی افزود: دبی آب رودخانه «کشکان» در شهرستان پلدختر به طور متوسط 55 مترمکعب در ثانیه است که در پی بارندگی های سال گذشته دبی آب به 3 هزار مترمکعب در ثانیه رسید به گونه ای که پل ارتباطی و دیوار ساحلی رودخانه شهر پلدختر را تخریب کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی های فصل پائیز و نظر به اینکه پلدختر سرریز آبهای استان است، مردم نگران نفوذ آب شهر هستند.