آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۸۱۵
بورس
۱۳

نوسان بی نتیجه شاخص

در معاملات روز گذشته اگرچه شاخص کل بورس با نوسانات محسوسی مواجه بود، اما در پایان معاملات شاخص با 2/1 واحد به 9 هزار و 531 واحد رسید. شاخص صنعت نیز 1/1 واحد افزایش یافت و شاخص تالار اصلی با 2/1 واحد افزایش به 9 هزار و 305 واحد رسید. دیروز سهام شرکت های کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی، سنگ آهن گل گهر، خاک چینی ایران، معدنی و صنعتی چادرملو بیشترین میزان افزایش قیمت و سهام شرکت های نورد قطعات فولادی، ایران ارقام، داروسازی کوثر و نفت بهران بیشترین میزان کاهش قیمت را داشتند. در معاملات روز گذشته بیشترین تقاضای فروش مربوط به سهام سرمایه گذاری غدیر، رایان سایپا، سیمان دورود، سیمان سپاهان و بیشترین تقاضای خرید مربوط به سهام شرکت های تولید مواد اولیه داروپخش، پتروشیمی آبادان و پتروشیمی اراک بود.

• معاملات هفته گذشته

طی مبادلات انجام شده در هفته گذشته، بیش از 118 میلیون سهم و حق تقدم در تالارهای بورس و اوراق بهادار مورد دادوستد قرار گرفت. طی 5 روز فعالیت در هفته قبل، تعداد 118 میلیون و 890 هزار سهم و حق تقدم به ارزش 559 میلیارد و 670 میلیون ریال دادوستد شد که این مبادلات نسبت به هفته ماقبل، از نظر حجم مبادلات با 58/6 درصد کاهش و از نظر ارزش مبادلات با 15/18 درصد افزایش همراه بود. در تالار اصلی بورس تعداد 94 میلیون و 880 هزار سهم و حق تقدم مورد دادوستد واقع شد که ارزش آن بالغ بر 472 میلیارد و 330 میلیون ریال بوده که مبادلات انجام شده در این تالار نسبت به هفته ماقبل از نظر حجم 48/4 درصد افت و از نظر ارزش مبادلات 88/19 درصد رشد داشت. طی هفته مذکور تعداد 24 میلیون و 10 هزار سهم و حق تقدم به ارزش 87 میلیارد و 340 میلیون ریال در تالار فرعی بورس مبادله شد که این مبادلات نیز نسبت به هفته ماقبل، از نظر حجم مبادله با 08/14 درصد افت و از نظر ارزش مبادله با 59/9 درصد رشد همراه بود.

• لاستیک البرز

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت لاستیک البرز به تنفس کشیده شد. مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تولیدی لاستیک البرز (سهامی عام) در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 28 تیر تشکیل و بنا به درخواست اکثریت سهامداران، تصمیم گیری درخصوص تصویب صورت های مالی سال مالی 84 و انتخاب اعضای هیات مدیره به تاریخ 11 مرداد موکول شد.