آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۹
ایران
۴

151 حمله موشکی حزب الله به شمال اسراییل

مبارزان حزب الله لبنان اعلام کردند که سه تانک رژیم صهیونیستی را در مارون الراس منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، مبارزان حزب الله لبنان اعلام کردند که طی سه روز گذشته موفق شدند سه دستگاه تانک رژیم صهیونیستی را در محور مارون الراس از طریق حملات زمینی منهدم کنند.

حزب الله لبنان همچنین از حمله به پایگاه نظامی اسراییل در نزدیکی مرزهای شمالی خبر داد و براساس این گزارش این حادثه به کشته شدن تعدادی از نیروهای ارتش اسراییل منجر شده است.

شبکه الجزیره همچنین از بیش از 12 حمله جنگنده های اسراییلی به منطقه البقاع خبر داد.

این شبکه همچنین اعلام کرد، حمله هوایی اسراییل به یک منطقه مسکونی در شهر صیدا نیز چهار مجروح بر جای گذاشت.

حزب الله لبنان همچنین موفق به پرتاب 150 موشک کاتیوشا به شمال اسراییل شد که این حملات 39 مجروح بر جای گذاشت.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که توانسته بر دو پایگاه نظامی در جنوب مارون الراس سیطره پیدا کند که این خبر از سوی حزب الله لبنان رد شد. این ارتش همچنین از دو میلیون تن از اسراییلی های ساکن مرزهای شمالی خواست تا از بیم حملات مداوم مبارزان حزب الله به پناهگاه ها بروند. این در حالی است که هزاران تن از اسراییلی ها در میدان رابین در تل آویو با برپایی تظاهراتی شعارهای ضدجنگ سر داده و حملات اسراییل علیه لبنان را محکوم کردند.

پایگاه اینترنتی ایلاف نیز گزارش داد: کابینه لبنان با حضور امیل لحود رییس جمهور، فواد سنیوره نخست وزیر، جمعی از وزرا و همچنین فرمانده ارتش و رییس اطلاعات ارتش و دبیر کل نیروهای امنیت داخلی لبنان یک نشست اضطراری تشکیل داد.

این نشست با هدف بررسی اوضاع امنیتی و با توجه به تداوم حملات اسراییل و نقش ارتش و آمادگی آن در رویارویی با هر گونه حمله زمینی از سوی اسراییل صورت گرفت.

رییس اطلاعات ارتش لبنان در این جلسه گزارشی از وضعیت آمادگی نیروهای امنیتی و استقرار آنها در جنوب ارایه کرد.

وزیر اطلاع رسانی لبنان نیز با اشاره به حملات اسراییل علیه برخی از دکل های مخابراتی و برخی از موسسات اطلاع رسانی این کشور تاکید کرد که لبنان هرگز با این قبیل حملات شکست نخواهد خورد و همچون گذشته قدرتمند به فعالیت خود ادامه خواهد داد.