آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۹
ایران
۴

ردپای خانواده سلطنتی انگلیس در مرگ دایانا

روزنامه گاردین چاپ انگلیس در جدیدترین گزارش خود از استعفای مسوول پرونده تصادف مشکوک پرنسس دایانا خبر داد و به نقل از او نوشت که این پرونده به مسوولی قوی تر و به مراتب با نفوذتر از من احتیاج دارد.

گفته می شود بهترین گزینه جانشینی «مایکل پرجس»، «لردجان استیوز» رییس سابق نیروی پلیس لندن است. پرجس در دیدار اخیرش با او این ادعا را که تصادف مرگبار پرنسس دایانا یک حادثه عادی نبوده بلکه اشخاص ذی نفوذ از این حادثه سهم می برده اند، مطرح کرده و خواستار پیگیری هرچه قاطعانه تر این پرونده شده است. به تازگی دست نوشته هایی از دایانا به دست آمده که نشان می دهد او از توطئه قتلش به خوبی آگاه بود و حتی به چند نفر از دوستانش نیز صریحا گفته بوده است که پرنس چارلز فرزند ملکه انگلیس درصدد قتل اوست.

این گزارش ها در حالی اعلام می شود که «دودی الفاید» دوست پرنسس دایانا که صاحب فروشگاه زنجیره یی هارودرز نیز هست هنوز هم بر این باور است که سرویس امنیت انگلیس در این پرونده دست داشته زیرا زنده بودن دایانا به نفع ملکه انگلیس نبوده است.

خاطرنشان می شود دایانا که خود یک شاهزاده اصیل ولزی بوده است با پرنس چارلز ولیعهد انگلیس 11 سال زندگی مشترک داشته و ثمره آن دو پسر به نام های ویلیام و هری است. پرنسس دایانا پس از جدایی از همسرش قصد ازدواج با یک میلیاردر مسلمان مصری به نام دودی الفاید را داشته و این احتمال که خانواده سلطنتی از بیم به دنیا آمدن فرزندان مسلمان دایانا، نقشه تصادف او را کشیده است، به قوت خود پابرجاست. اخیرا یک کارخانه تولید عروسک در امریکا، چند نمونه عروسک دایانا را ساخته و روانه بازار کرده است. بر روی این عروسک زیبا که صدای واقعی خود دایانا است چند جمله معروف او از جمله «من همه انسانها را دوست دارم»، «زندگی چه زیباست» ضبط شده و تنها با فشاردادن یک دکمه می توان این جملات دوست داشتنی را شنید.