آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۹
ایران
۴

در پی اعلام همه جانبه حمایت مردم موریتانی از حزب الله لبنان؛ نصرالله، نام نوزادان موریتانیایی

در شرایطی که اخبار حملات اسراییل به لبنان، در راس اخبار روزنامه ها و خبرگزاری های سراسر جهان قرار دارد، شهروندان مسلمان کشور آفریقایی موریتانی، در یک حرکت نمادین و به منظور دفاع از ملت لبنان، جنبش حزب الله وشخص «سیدحسن نصرالله»، نام نوزادان پسر که در این چند روز اخیر به دنیا آمده اند را «نصرالله» گذاشته اند، تا این چنین خاطره دلاوری های حزب الله به رهبری سیدحسن نصرالله را گرامی بدارند.

این روزها در هر کوی و برزن مسلمان نشین موریتانی عکس نصرالله و پرچم حزب الله خودنمایی می کند. «محمد امین» یکی از پدران موریتانیایی است که نام فرزند اخیرش را که همین پنج روز پیش به دنیا آمده است نصرالله گذاشته است. او در حالی که رادیو را در کنار گوشش گذاشته و جدیدترین اخبار مربوط به لبنان را پیگیری می کند، می گوید: «به اعتقاد من همه مسلمانان در سراسر جهان باید از حزب الله لبنان حمایت همه جانبه کنند. از آنجایی که امکان حضور در این میدان جنگ را ندارم، احساس می کنم تنها راهی که می توانم همدلی خود را با آنها نشان دهم این بود که نام فرزندم را نصرالله بگذارم.

گفتنی است مردم موریتانی روز جمعه گذشته با اجتماع در وسط شهر نواکشوت (پایتخت موریتانی) در حالی که برجسته ترین رهبران سیاسی و فعالان حقوق بشر این کشور نیز حضور داشتند ضمن اعتراض به وقایع اخیر لبنان، از دولتمردان این کشور خواستند که هر چه سریعتر به رابطه اقتصادی و سیاسی خود با اسراییل پایان دهند.

آزاده بابایی نژاد