آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۹
ایران
۴

سان فرانسیسکو کرونیکل: اسراییل طرح حمله به لبنان را یک سال پیش به امریکا ارایه داده بود

یک روزنامه امریکایی فاش کرد: اسراییل از یک سال قبل طرح حمله به لبنان را به امریکا ارایه کرده بود.

به گزارش ایسنا روزنامه سان فرانسیسکو کرونیکل چاپ امریکا نوشت: یک افسر بلندپایه اسراییلی حدود یک سال پیش به واشنگتن سفر کرده و در این سفر گزارشی از طرح های حمله به لبنان را به برخی از دیپلمات های امریکایی و مقامات این کشور و مراکز پژوهشی امریکا ارایه کرد.

این روزنامه اعلام کرد: این مقام نظامی اسراییلی در دیدار خود با طرف های امریکایی حمله نظامی سه هفته یی اسراییل به لبنان را ارایه داد که بر اساس آن هفته اول این جنگ بر از بین بردن موشک های دوربرد حزب الله، بمباران مراکز فرماندهی این حزب و از بین بردن خطوط ارتباطات لبنان متمرکز بود.

در ادامه این گزارش آمده است: در هفته دوم جنگ قرار بود اسراییل به مخازن و انبارهای موشک و اسلحه حزب الله در مکان های تعیین شده حمله کند و در هفته سوم نیز طرح حمله زمینی و ورود نیروهای زمینی اسراییل به اهداف تعیین شده که در ماموریت های اطلاعاتی شناسایی شده بود مطرح شده است.

براساس این گزارش اشغال مجدد جنوب لبنان برای طولانی مدت، در طرح ارایه شده به مقامات امریکایی مطرح نشده است.

روزنامه سان فرانسیسکو کرونیکل به نقل از یک استاد علوم سیاسی دانشگاه بارایلان اسراییل نوشت: در بین تمامی جنگ های اسراییل از سال 1948 این رژیم در جنگ علیه لبنان از تمامی جنگ ها آماده تر بوده است.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشته است: بر همین اساس می توان گفت که آمادگی برای این جنگ از ماه مه سال 2000 و پس از عقب نشینی اسراییل از لبنان آغاز شده و با آغاز سال 2004 طرح حمله نظامی کنونی کاملا آماده بوده و در دو سال اخیر این طرح برای فرماندهان نظامی اسراییل تشریح و آموزش داده شده است.