آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۹
فرهنگ و هنر
۱۶

نامه به گینس از سوی ستاد «به سوی روشنایی» ارسال شد

در پی انتشار خبری با عنوان «ایران در انتظار پاسخ گینس برای ثبت بزرگترین نقاشی دنیا» سید مهدی حسینی دبیر ستاد به سوی روشنایی؛ مجری طرح نقاشی پنج کیلومتری، در گفت و گویی با میراث خبر به ارایه توضیحاتی درباره مطلب یادشده پرداخت.

حسینی با اشاره به برداشت های نادرست رسانه های غربی از این خبر گفت: «نامه یی که به موسسه گینس ارسال کردیم، با امضای من و از سوی ستاد به سوی روشنایی فرستاده شد و اکنون بطور طبیعی در انتظار دریافت پاسخ آنها هستیم. متاسفانه نشریات انگلیسی زبان تیتر این خبر را به نفع خودشان تغییر داده اند و به نقل از بنده نوشته اند ایران بی صبرانه منتظر پاسخ است. ما منتظریم تا موسسه پاسخ نامه مان را بدهند. بطور کلی اینکه اثرمان در کتاب ترین های جهان ثبت شود، برایمان اهمیت دارد.»

او به شیوه ارسال نامه و طرح بحث کارت اعتباری در خبر پیشین اشاره کرد:«بطور معمول درخواست ثبت اثر در کتاب رکوردهای جهان از طریق ایمیل انجام می گیرد که مستلزم استفاده از کارت اعتباری است. در ایران دریافت کارت اعتباری حدود دو ماه زمان می برد هرچند جای گله دارد که روندی دو، سه روزه در کشور ما دو ماه به طول می انجامد. به هر حال از آنجا که برای صدور کارت فرصتی نداشتیم، نامه یی مکتوب فراهم کردیم که از طریق یکی از هموطنان ایرانی مقیم لندن به موسسه گینس فرستاده شد.قرار است پوسترهای ستاد به سوی روشنایی به تمام مراکز این نهاد فرهنگی در کشورهای گوناگون ارسال و در تمام مراکز هنرهای تجسمی آن کشورها نصب شود.»