آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۹
فرهنگ و هنر
۱۶

با پایان تصویربرداری مجموعه تازه محمدرضا هنرمند؛حسین علیزاده موسیقی «زیر تیغ» را می سازد

گروه فرهنگی: با به پایان رسیدن تصویر برداری مجموعه «زیرتیغ» به کارگردانی محمدرضا هنرمند، حسین علیزاده ساخت موسیقی آن را آغاز کرد. زیر تیغ که پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، کورش تهامی و آتیلا پسیانی نقش های اصلی آن را بازی می کنند، ماجرای دو شریک است که برای نزدیکی بیشتر تصمیم می گیرند فرزندانشان را به عقد هم درآورند. اما با زندانی شدن یکی از آنها همه ماجرا به هم می ریزد. محمد علی اسلامی، تهیه کننده زیر تیغ می گوید: «هنوز تدوین نهایی مجموعه آغاز نشده اما حسین علیزاده مدتی است که ساخت موسیقی متن آن را شروع کرده است. امیدوارم تا هفته آینده بتوانیم فاین کات زیرتیغ را آغاز کنیم. »

عبدالله اسکندری به عنوان طراح چهره پردازی، مهدی مجد وزیری مدیر تصویر برداری و مشکین مهرگان طراح صحنه و لباس این مجموعه هستند. زیر تیغ بعد از «کاکتوس»ها تجربه جدید محمدرضا هنرمند در تلویزیون است.

کاکتوس تا زیر تیغ

آخرین فیلم محمدرضا هنرمند عزیزم من کوک نیستم، آن قدرها فروش بالایی نداشت که او را برای ساخت فیلم دیگری قانع کند. با اینکه بازیگرانی مانند پرویز پرستویی و فاطمه معتمد آریا نقش های اصلی آن را بازی می کردند و قصه آن هم، کمدی بود، اما فیلم در اکران نظر تماشاگران را جذب نکرد. برای همین هم هنرمند بار دیگر به تلویزیون بازگشت تا ادامه یی بر مجموعه پر طرفدار «کاکتوس» بسازد. اثری انتقادی که در هر قسمت به یک موضوع اجتماعی می پرداخت. اکنون دو سال از ساخت آن می گذرد و هنرمند، تصمیم گرفته با همان گروهی که فیلم های «مرد عوضی»، «مومیایی 3» و «عزیزم من کوک نیستم» را ساخته، اثری تلویزیونی را کارگردانی کند.

علیزاده و تلویزیون

نام «حسین علیزاده» در تیتراژ یک مجموعه تلویزیونی اتفاق ویژه یی است. گرچه او سال هاست برای فیلم های مختلف موسیقی می سازد، اما او هیچ وقت برای برنامه های تلویزیونی آهنگسازی نکرده است. بعد از کنسرت های موفق علیزاده در اروپا، این بار او بیشتر وقتش را صرف ساخت موسیقی فیلم و سریال می کند. پیش از این، نام او به عنوان آهنگساز فیلم «نیوه مانگ» به کارگردانی بهمن قبادی دیده می شد. این بار باید منتظر باشیم تا صدای موسیقی او را در تیتراژ یک مجموعه تلویزیونی بشنویم.