آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۸
اقتصادی
۴

رئیس کمیسیون انرژی مجلس: ایران در حال مذاکره برای ساخت داخلی مخزن خودروهای گازسوز است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس، تولید اندک مخزن و سیلندر خودروهای گازسوز را از مشکلات عمده گازسوز کردن خودروها عنوان کرد و یادآور شد: ایران در حال انجام مقدمات لازم و مذاکره با چند شرکت خارجی برای ساخت داخل کردن این مخازن است.

کمال دانشیار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی مجلس با وزیر کشور و معاونان وزارتخانه های نفت و صنایع و معادن در ارتباط با تبصره 13 قانون بودجه سال 85، اظهارداشت: خودروسازان تا پایان امسال باید 300 هزار دستگاه خودرو را گازسوز کنند و این در حالی است که برای این کار با مشکل تامین سیلندر یا مخزن مواجه هستند.

وی با اشاره به محدود بودن تولید سیلندر خودروهای گازسوز در جهان، اضافه کرد: وزارتخانه های مرتبط و به ویژه سازمان بهینه سازی مصرف سوخت با چند شرکت خارجی در حال مذاکره است و به زودی عملیات احداث کارخانه تولید مخازن خودروهای گازسوز با ظرفیت 300 هزار دستگاه در سال در کشور آغاز می شود. دانشیار با اشاره به وجود حدود 15 میلیون وسایل نقیله موتوری در کشور، ادامه داد: در این شرایط گازسوز کردن تنها 300 هزار دستگاه خودرو در کشور کار سنگینی نیست.