آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۸
شهرستان ها
۶

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان:دستگاه ها برنامه محور باشند نه متقاضی محور

گرگان- خبرنگار رسالت:

معاون برنامه ریزی و اداری مالی استاندار گلستان گفت: در راستای تحقق هدف ایجاد اشتغال پایدار، دستگاه های اجرایی باید به جای متقاضی محور، برنامه محور باشند.

“سید محمد موسوی” در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری افزود: دستگاه ها باید بر اساس وظایف حوزه ضمن مطالعه و شناسایی قابلیتها، توانمندیها و نیاز به تفکیک در روستا و شهر طرحهای قابل اجرا و چگونگی حمایت از تهیه و اجرای آن را به اطلاع مردم برسانند.

به گفته وی تعیین آمایش استقرار طرحها و اعلام مکانیزم تهیه و بررسی تصویب و حمایت از اجرای طرحها از وظایف مهم دستگاه ها محسوب می شود.

وی دستگاه های تخصصی را اولین حلقه و مهمترین مقطع ورودی طرحها برای اصلاح و تایید و تصویب طرحها دانست و افزود: دستگاه ها باید با دقت و صحت هر چه تمامتر طرحها را بررسی کنند. موسوی، با اشاره به اینکه فاصله فاحشی بین تعداد طرحهای پیشنهادی وتصویب شده وجود دارد افزود: دستگاه ها دقت لازم را در جهت تکمیل پرونده ها و توجیه اقتصادی، فنی و مالی طرحها به ویژه ا زحیث ایجاد اشتغال ملموس شفاف و قابل شمارش به صورت دقیق داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و خود اشتغالی مالی استاندار گلستان، تاکید کرد: در طرحهای اشتغالزا در قیاس طرحهای خدماتی و خود اشتغالی به ترتیب اولویت با طرحهای تولیدی، کارآفرین و طرحهایی است که به جای توسعه در قالب حمایت جدید ایجاد می گردند.