آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۸
شهرستان ها
۶

نماینده مردم تبریز:مشکلات بیماران سرطانی شمال غرب کشور از بی تدبیری مسئولان است

تبریز- خبرنگار رسالت:

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی مشکلات بیماران سرطانی ناشی از خرابی دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام خمینی(ره) تبریز را از بی تدبیری مسئولان بهداشت و درمان این استان دانست.

رضا رحمانی در گفتگویی با بیان اینکه به دلیل بی تدبیری مسئولان بهداشت و درمان استان و عدم تامین اعتبار اندک دستگاه جدید رادیوتراپی ماه هاست راه اندازی نشده است، افزود: این در حالی است که بیماران سرطانی شمال غرب کشور برای درمان که نیاز شدیدی به این دستگاه شتاب دهنده دارند به دلیل خرابی از درمان محدود مانده اند و در وضعیت نامناسب به سر می برند.

وی با بیان اینکه طبق اظهار بیماران سرطانی، دستگاه موجود در بیمارستان امام خمین(ره) به دلیل نبود متخصص فنی اغلب خراب و بلااستفاده می ماند اظهار داشت: این دستگاه همزمان برای دو شهر تبریز و اصفهان خریداری شده است که طبق اطلاع مسئولان بهداشت و درمان اصفهان با معرفی یکی از کارکنان خود به کشور لهستان و طی دوره های آموزشی این دستگاه را راه اندازی و به طور مستمر استفاده می کنند در صورتی که مسئولان بهداشت و درمان تبریز با انجام ندادن این کار مرگ بیماران سرطانی را رقم می زنند.

رحمانی با بیان اینکه بخش رادیوتراپی بیمارستان حضرت امام(ره) تنها مرکز رادیوتراپی شمال غرب کشور است، تصریح کرد: علاوه بر این بیماران زیادی از کشورهای همجوار برای خدمات گیری به این مرکز مراجعه می کنند اما با دست خالی برمی گردند که این عامل، نارضایتی شدید مردم مناطق شمال غرب کشور را موجب شده است. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر اخیر خود به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر همین موضوع از مسئولان امر خواست تا با احساس مسئولیت بیشتر و با در نظر گرفتن وخامت حال بیماران سرطانی و مشکلات عدیده خانوادهایشان به فکر چاره باشند. وی در عین حال با اشاره به مصوبه جدید هیئت دولت مبنی بر خرید دستگاه جدید شتاب دهنده خاطرنشان کرد: این دستگاه به لحاظ حجم زیاد بیماران باز هم کفاف نیاز منطقه را نخواهد داد و باید به فکر تهیه دستگاه های جدید دیگری هم بود.