آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۸
شهرستان ها
۲۰

استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:فرصت سه ماهه برای جذب اعتبارات تخصیای رئیس جمهور به آذربایجان شرقی

تبریز - خبرنگار رسالت:

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مدیران اجرایی فقط سه ماه فرصت دارند تا اعتبارات تخصیای سفر رئیس جمهور به این استان را جذب کنند.

محمدکاظم معمارزاده در جمع خبرنگاران افزود: پروژه ها باید هرچه سریع تر به مورد اجرا گذاشته شوند و مدیران بایسستی برای موفقیت در این امر بیشتر و جدی تر تلاش کنند.

وی اضافه کرد: باید به این نکته توجه داشت که چون سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی با گذشت سه ماه از فصل کاری صورت گرفته، بنابراین همین مدت از اجرایی شدن پروژه های عمرانی از دست رفته است.

معمارزاده سپس لزوم اتحاد مدیریتی منطقه را برای اجرای هرچه سریعتر مصوبات دولت در این استان مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: همدل و متحد بودن مدیران و نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس می تواند سرعت عمل در اجرای مصوبات را تسریع بخشد. استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه 700 میلیارد ریال در سفر رئیس جمهوری، برای توسعه استان آذربایجان شرقی اختصاص یافته است، تصریح کرد: 850 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی به این استان اختصاص یافته که استان ما در سالهای گذشته در استفاده از تسهیلات این صندوق، مقام چهارم را دارد وی همچنین از اختصاص 50 میلیون دلار برای مرمت بافتهای فرسوده تبریز و چهار شهر آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: طبق قول رئیس جمهور در صورت جذب این مقدار اعتبار، اعتبارات بیشتری نیز اختصاص خواهد یافت.

معمارزاده گفت: در سفر رئیس جمهور حدود 145 هزار نامه نوشته شده که همه نامه ها خوانده شده و به دستگاه های مربوطه ارجاع شده است.استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود 38 هزار نامه مربوط به بحث اشتغال است که امیدواریم بتوانیم با 10 هزار میلیارد ریالی که برای بنگاه های زودبازده اقتصادی استان اختصاص یافته، بخشی از این مشکلات را حل کنیم.