آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۸
شهرستان ها
۲۰

حاجی بابایی خبر داد:2 درصد اعتبارات ملی به فن آوری اختصاص یافت

همدان- خبرنگار رسالت:

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تخصصی کامپیوتر و ماشینهای اداری (اطلاع رسانی- اتوماسیون) گفت: همدان توان تبدیل به قطب IT کشور را دارد. سعید نائینی بر پایی نمایشگاه را فرصتی برای متخصصان و آگاهی آنان از پیشرفتها و نقاط ضعف و قوت دانست. وی اضافه کرد: دولت به عنوان سیاستگذار و بخش خصوصی به عنوان سرمایه گذار با کمک بخش مردمی می توانند به تفسیر مقام معظم رهبری از اصل 44 قانون اساس جامه عمل بپوشانند.

در ادامه این مراسم نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ارتباط دقیق، سریع و شفاف را سخنگوی دنیا دانست وافزود: امروزه راهی جز مجهز شدن به شبکه های ارتباطی سریع و دقیق برای دست یافتن به توسعه پایدار در کشور وجود ندارد.

حمیدرضا حاجی بابایی تصریح کرد: میزان توسعه کشور، به توسعه IT وابسته است چرا که دریافت اطلاعات در کمترین زمان مهمترین ابزار کشورهای پیشرفته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ابرقدرت، کشوری است که قدرت تبلیغاتی بزرگتری در اختیار داشته باشد و با کسب اخبار دقیق و سریع، فضای عمومی دنیا را به نفع خود تغییر دهد.

وی فرهنگ، اقتصاد، سرمایه و سیاست را متاثر از ارتباط دانست و یادآور شد: ما در زمینه ایجاد ارتباط بین کشورها قدمهای خوبی را طی کرده ایم اما گامهایمان بلند نیست.

حاجی بابایی با اشاره به این سرعت پیشرفت ایران به لحاظ فن آوری اطلاعات در مقایسه با دنیا قابل توجه نیست، اظهار داشت: برای ایجاد رابطه ای تنگاتنگ بین اقتصاد و فرهنگ باید به صحنه بین المللی وارد شویم و از کسب اطلاعات در زمینه آخرین دستاوردها غافل نمانیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه از اختصاص 2 درصد اعتبارات ملی خبر داد و گفت: استان همدان در زمینه IT، خیز بلندی برداشته و نهضتی را در جامعه ایجاد کرده که کاملا ملموس است.