آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۸
شهرستان ها
۲۰

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی آذربایجان شرقی:10 درصد مردم آذربایجان شرقی مبتلا به دیابت هستند

تبریز - خبرنگار رسالت:

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی استان آذربایجان شرقی گفت: 10 درصد مردم این استان مبتلا به دیابت بوده و 100 هزار نفر آنان در تبریز زندگی می کنند.

حسن علیپور در مراسم آغاز به کار چهاردهمین دفتر انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی ایران در تبریز افزود: در سطح این استان 350 هزار نفر به دیابت مبتلا هستند و متاسفانه بسیاری از بیماران از ابتلای خود به دیابت بی اطلاع می باشند.

وی اضافه کرد: از هر 10 ایرانی یک نفر دیابتی است و از هر 4 نفر بیمار دیابتی نیز حداقل 2 نفر از بیماری خود اطلاعی ندارند.

علیپور ادامه داد: انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی استان آذربایجان شرقی تاکنون پس از شناسایی 400 بیمار برای آنان کارت شناسایی صادر کرده و کمکهای مشاوره، ویزیت، برخی آزمایش ها و نیز راهنمایی برای خدمات پزشکی را ارائه می دهد.مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: مصیب بارترین معضل درخصوص دیابت این است که اغلب بیمارانی که به وسیله این عارضه تهدید می شوند خود از نوع بیماریشان بی خبرند.علیپور اظهار امیدواری کرد: با کمک رسانه های گروهی و دست اندرکاران در رشته های مختلف پزشکی گام هایی عملی برای کمک به گروه هایی از مردم که سلامتی آنان به وسیله این بیماری در تهدید جدی قرار دارد، برداشته شود. وی به کلیه شهروندانی که به نحوی نسبت به سلامت جسمی خود مشکوک هستند، توصیه کرد بایک آزمایش ساده قند خون از سلامت خود آگاه شوند.

علیپور اظهار داشت: انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی آذربایجان شرقی در راستای ایفای نقش حساس خود در کمک به شهروندان بیمار در این استان چشم امید به کمک مسئولان استان و افراد خیر دارد و در این رابطه چشم انداز روشنی از تمایل به همکاری از جانب آنان دریافت کرده است.